CFR vrea trenuri care să atingă 200 de kilometri pe oră, într-un timp în care oamenii circulă fără aer condiționat în plină caniculă și cu viteza melcului, deci și întârzierile sunt la ordinea zilei. Condiții nu sunt, dar șefii Transporturilor au anunțat achiziția unor garnituri electrice de mare viteză, pe care se poate să le vedem pe șine peste doi ani. Dar care șine? Pe 3% dintre liniile ferate se poate circula numai cu 160 de kilometri la oră.

Planul CFR: Trenuri care prind 200 km/h

Întârzierile mari sunt la ordinea zilei și în prea puține zile aerul condiționat funcționează. Chiar și în cele modernizate vagoanele sunt saună. Așadar, problemele se țin lanț pe calea ferată, dar România va cumpăra în următorii ani 20 de trenuri electrice care pot circula cu 200 de kilometri pe oră.

„Am estimat undeva la peste 6 milioane de euro bucata. Vor lega marile oraşe pe axe nord-sud şi est-vest”, a transmis Ştefan Roşanu de la Autoritatea pentru Reformă Feroviară, pentru Observator.

Nicăieri în țară, la ora actuală, nu se poate merge pe șine cu 200 de kilometri pe oră, confirmă Ștefan Roșanu.

„La acest moment, 200 la oră în secunda aceasta nu se poate atinge pe niciun tronson din România. Oricum, eu cred că în acest deceniu îl atingem”, Ştefan Roşanu, Autoritatea pentru Reformă Feroviară.

Retail jobs

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, recunoaște că în toți acești ani „s-au făcut cârpeli și nu s-a discutat integrat, pe un proiect major”. „Eu nu pot să vin decât cu soluţii, aşa cum am amintit mai devreme, în sensul de a se demara lucrări noi de infrastructură. S-au făcut cârpeli în toți aceşti ani şi nu s-a discutat integrat, pe un un proiect major.”

„Liniile care permit doar prin mici îmbunătăţiri a unor echipamente să fie trecute şi în acest parametru de 200 de kilometri la oră. În anii care vin”, a completat Ștefan Roșanu, Autoritatea pentru Reforma Feroviară.

„De ce vorbim acum de 200km/oră, când trei sferturi de reţea este praf”, se întreabă Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructură.

Citeste si:
Bilete de tren mai scumpe cu 20% de azi. Motivarea autorităților
Condiții, nu, întârzieri și...

Din cei 10.628 km de cale ferată se poate circula cu 160 km/h doar pe 300 de km

Din cei 10.628 de kilometri de cale ferată ai rețelei naționale, în prezent se poate circula cu viteza maximă de 160 de kilometri pe oră pe porțiuni care însumează 300 de kilometri. În paralel, dacă facem o medie la nivel național, trenurile comerciale circulă cam cu 45 de kilometri pe oră. Contractul pentru noile trenuri electrice ar putea fi semnat în vara anului 2023, iar primele rame ar putea ajunge la noi, cel mai devreme, în 2024.

CFR a scumpit biletele de tren cu 20%, de la 1 iulie

Biletele de tren s-au scumpit cu 20%, din 1 iulie, atât la trenurile de stat, cât și la cele private. La rutele scurte vor fi câțiva lei în plus, însă la cele lungi majorarea va fi chiar și peste 20 de lei. Nu s-au schimbat însă și condițiile sau vitezele.

Citeste si:
CFR scumpește prețul biletelor începând de la 1 iulie. Care sunt...
CFR scumpește prețul...

Pe un drum de la București către Arad, la clasa a II-a, vom da 120 de lei, de la 100 de lei. La clasa I, prețul s-a modificat de la 154 de lei la 174 de lei. Pentru o deplasare la Cluj-Napoca, la clasa a II-a, costul ajunge la 108 lei de la 90, iar la clasa I atinge prețul de 168 de lei de la 140 de lei.

Pe o rută București - Brașov, acum vom da 60 de lei, în loc de 50 de lei, la clasa a II-a, și 84 de lei, de la 70 de lei, pentru clasa I. Autoritățile au motivat scumpirile prin faptul că de nouă ani nu s-a modificat prețul biletului pentru tren și acum este nevoie de bani pentru infrastructură.


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 23 August 2022 - 10 : 08

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.