România suspendă, începând de vineri, 15 aprilie, toate zborurile militare cu avioanele MiG-21 LanceR, în urma unui ordin al șefului Statului Major al Apărării, general Daniel Petrescu, conform unui comunicat al Ministerului Apărării Naționale (MApN). Hotărârea a fost luată la o zi după ce un astfel de aparat de zbor a avut probleme de aterizare. Amintim că, în urmă cu o lună, un avion MiG s-a prăbușit în județul Constanța. Tot acolo și elicopterul plecat în căutarea aeronavei a căzut la pământ. Ambele accidente aviatice s-au soldat cu moartea a 8 militari.

România suspendă toate zborurile militare cu avioanele MiG-21 LanceR

„Măsura a fost luată din cauza „incidenței” considerabilă a evenimentelor și accidentelor de aviație înregistrate pe timpul exploatării aeronavelor MiG-21 LanceR, soldate cu mai multe victime și aeronave avariate sau distruse, în scopul îmbunătățirii siguranței aeronautice și pentru prevenirea producerii evenimentelor și accidentelor de aviație prin reducerea riscurilor asociate defecțiunilor tehnice”, potrivit comunicatului citat.

„În perioada suspendării activităţilor de zbor cu aeronavele MiG-21 LanceR, Forţele Aeriene Române vor continua să execute Serviciul de luptă Poliţie Aeriană cu aeronavele F-16 din dotare, sprijinite de aeronavele aliate dislocate în România, în cadrul misiunii de Poliţie Aeriană Întărită (Enhanced Air Policing) sub comandă NATO.

De asemenea, sistemele de apărare cu baza la sol din dotare vor executa misiunile de Poliţie Aeriană sub comandă naţională, precum şi în cadrul Sistemului NATO Integrat de Apărare Aeriană şi Împotriva Rachetelor (NATO Integrated Air and Missile Defence System), indică MApN.

În acelaşi timp, au fost dispuse măsuri pentru accelerarea demersurilor în vederea achiziţionării celor 32 de aeronave F-16 din Norvegia, care vor constitui, în perioada următoare, încă două escadrile. Proiectul legii de aprobare a acestei achiziţii a parcurs etapa de transparenţă legislativă şi se află în circuitul de avizare, urmând a fi prezentat Parlamentului în cel mai scurt timp, se menţionează în comunicat.

Resursa disponibilă a aeronavelor din cadrul celor trei escadrile de avioane multirol F-16, care vor fi operate de Forțele Aeriene, asigură operarea lor pentru o perioadă de minim 10 ani și vor constitui o capabilitate operațională aeriană de tranziție către aeronavele F-35, de generația a V-a.

Citeste si:
Wizz Air renunță, de la sfârșitul lunii octombrie, la zboruri spre...
Wizz Air renunță, de la...

Primele concluzii ale anchetelor privind cauzele prăbușirii aeronavelor MiG-21 LanceR şi IAR-330, în Constanța

Anul acesta, în data de 2 martie, un avion MiG 21 Lancer și un elicopter IAR 330-Puma s-au prăbușit în județul Constanța. Pilotul de pe MiG și cei 7 membri ai echipajului din elicopterul care a primit misiunea de căutare au murit.

Pe 23 martie au venit primele concluzii ale anchetelor privind cauzele prăbușirii celor două aeronave. Autoritățile au anunțat că ambele accidente aviatice s-au produs, cel mai probabil, din cauza unui cumul de factori umani și de mediu, a căror pondere urmează să fie stabilite la finalizarea procedurilor de investigare.

„Din informațiile obținute în urma măsurătorilor şi a evaluărilor efectuate, analizei datelor extrase din sistemul de înregistrare a parametrilor de zbor şi de funcţionare de la bordul aeronavelor, audierii convorbirilor radio, examinării stării epavelor aeronavelor, studierii hărţilor sinoptice şi a condiţiilor meteorologice existente în zonele de impact la momentele producerii celor două catastrofe aeriene, comisiile au concluzionat că ambele evenimente s-au produs, cel mai probabil, din cauza unui cumul de factori umani şi de mediu, a căror pondere urmează să fie stabilită la finalizarea procedurilor de investigare”.

Citeste si:
Chase & Status pregătesc un show incendiar la festivalul Massif
Chase & Status pregătesc un...

MApN precizează că cercetările pentru stabilirea cauzelor și concluziilor finale continuă sub coordonarea Parchetului Militar al Tribunalului Militar Bucureşti.


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 15 Aprilie 2022 - 03 : 04

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.