Ministerul Apărării Naționale (MApN) a transmis concluziile preliminare din ancheta privind prăbușirea unui avion MiG-21 LanceR şi a unui elicopter în județul Constanța, în seara de 2 martie, soldată cu moartea a opt militari. Cel mai probabil, „din cauza unui cumul de factori umani și de mediu”, arată MApN.
Primele conlcuzii ale MApN după tragedia aviatică din Constanța în care au murit opt militari
Comisiile de investigare tehnică au formulat concluziile preliminare cu privire la cauzele probabile care au dus la prăbușirea unui avion MiG-21 LanceR și a unui elicopter IAR-330, în data de 2 martie, în județul Constanța. Evenimentele au cauzat decesul a opt militari. Cercetările pentru stabilirea cauzelor și concluziilor finale continuă, sub coordonarea Parchetului Militar de pe lângă Tribunalul Militar București.
„Din informaţiile obţinute în urma măsurătorilor şi a evaluărilor efectuate, analizei datelor extrase din sistemul de înregistrare a parametrilor de zbor şi de funcţionare de la bordul aeronavelor, audierii convorbirilor radio, examinării stării epavelor aeronavelor, studierii hărţilor sinoptice şi a condiţiilor meteorologice existente în zonele de impact la momentele producerii celor două catastrofe aeriene, comisiile au concluzionat că ambele evenimente s-au produs, cel mai probabil, din cauza unui cumul de factori umani şi de mediu, a căror pondere urmează să fie stabilită la finalizarea procedurilor de investigare", precizează sursa citată.
Conform procedurilor referitoare la exploatarea aeronavelor militare, pe baza concluziilor preliminare, Statul Major al Forţelor Aeriene a luat măsurile necesare în vederea reluării misiunilor de zbor cu aceste aeronave.
Au fost revăzute și actualizate procedurile de operare, au fost parcurse module de pregătire teoretică și practică cu toate categoriile de personal aeronautic ce operează aceste aparate de zbor și s-au executat verificări tehnice la toate aeronavele de tip MiG-21 LanceR și IAR-330. În urma aplicării acestor măsuri, a fost autorizată reluarea misiunilor de zbor cu aeronavele MiG-21 LanceR şi IAR-330, toate variantele, a transmis MApN.
Cine sunt cei opt militari morți în catastrofa aeriană
- Locotenent-comandor Bogdan Florin, pilot, în vârstă de 41 de ani, angajat din anul 2003, avea la activ peste 1500 de ore de zbor, era căsătorit şi avea trei copii.
- Locotenent Pătrașcu Sorin, copilot, în vârstă de 27 de ani, angajat din anul 2016, avea 500 de ore de zbor, necăsătorit.
- Maistrul militar Banu Gelu, angajat din anul 1993, în vârstă de 52 de ani, avea la activ peste 1700 de ore de zbor, era căsătorit şi avea doi copii.
- Caporal cls. a III-a Lateș Cătălin, operator căutare-salvare, 29 de ani, angajat din 2012, căsătorit, doi copii.
- Sergent Marinescu Ionuț, personal de însoțire medico-sanitar, 43 de ani, angajat din 2002, căsătorit, un copil.
- Maistru militar cls. I. Carp Vlad, 39 de ani, scafandru marin, salvator pe mare, căsătorit, un copil.
- Maistru militar cls. a II-a Bosoi Sergiu, 37 de ani, scafandru marin, salvator pe mare, angajat din 2005, tatăl a doi copii.
- Căpitanul Costinel Iosif Niță, pilotul avionului MiG-21 LanceR, avea 31 de ani, era căsătorit și nu avea copii.
Operația Balaur. Două convoaie cu blindate franceze au intrat în...

Despre autor:

Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Putinică, Microsoft: Cum lucrezi? Îmbrățișezi tehnologia sau te speli pe mâini?
Sursa: start-up.ro
-
Măsuri de prim ajutor în caz de înec cu bol alimentar
Sursa: garbo.ro
-
Ziua Pădurilor: cum poți produce sustenabil hârtie, fără să distrugi pădurile
Sursa: green.start-up.ro
-
Cât costă carnea de miel în 2023? Prețurile din magazine și de la fermieri
Sursa: retail.ro
-
Informații sensibile ale unor clienți Ferrari s-au scurs în urma unui atac...
Sursa: wall-street.ro
-
Test de cultura generala: Care este varianta corecta a acestor cuvinte?
Sursa: kudika.ro
-
Digital Banking Scorecard 2023
Sursa: futurebanking.ro