Airbus Helicopters, cel mai mare producator european de elicoptere si unul dintre cei mai mari din lume, va vinde elicopterele pe care le va produce in Romania, la fabrica pe care o construieste la Ghimbav, clientilor din intreaga lume, iar unul dintre primii clienti ar putea fi Organizatia Natiunilor Unite, au declarat oficialii companiei, in contextul unei vizite efectate vineri de catre vicepremierulul Costin Borc la fabrica de elicoptere a companiei, situata in apropiere de Marsilia.

Recent, Airbus Helicopters a infiintat in Romania filiala Airbus Helicopters Industries, care se ocupa de constructia liniei finale de asamblare a elicopterelor H215.

Primul elicopter H215 va fi fabricat in Romania in 2017, proiectul fiind in grafic, urmand ca faza de dezvoltare sa se incheie in 2019, cand fabrica va ajunge la capacitatea de 15 elicoptere pe an.

"Am ales Romania pentru ca am crezut ca este cel mai bun loc sa investim pentru acest produs. Avem o relatie de durata cu Romania in cateva programe si atunci cand am avut de luat o decizie, am vazut ca forta de munca pregatita si know-how-ul erau deja acolo, iar parteneriatul pe care il avem de mult timp cu Eurocopter Romania si cu IAR a reprezentat un mediu excelent pentru a continua sa investim", a declarat vineri jurnalistilor presedintele-director general al Airbus Helicopters, Guillaume Faury.

La dezvoltarea proiectului H215, care are atat o versiune militara, cat si una civila, in Romania participa companiile romanesti IAR, Aerostar, Aeroteh si Turbomecanica.

"Construim o filiera completa in ceea ce priveste elicopterele in cadrul acestui parteneriat cu Airbus Helicopters. Modelul ar putea fi aplicat si la Romaero, dupa restructurarea companiei", a spus vicepremierul Costin Borc, cu ocazia vizitei la uzina de langa Marsilia.

Reprezentantii Airbus Industries au tinut sa precizeze ca uzina din Romania nu reprezinta o simpla extensie a fabricii din Franta, fiind menita sa functioneze ca uzina separata in cadrul grupului, cu propria clientela, scrie News.ro.

"Aceasta linie de asamblare din Romania va avea intreaga responsabilitate pentru produsul H215. Obiectivul pe care il avem este sa completam linia de productie cu ingineri, cu capacitati de optiuni de design si de adaptare la cerintele fiecarui client pentru a deservi intreaga lume", a precizat Guillaume Faury, un fost pilot de teste pentru elicopterele Airbus ajuns in fruntea producatorului.

Citeste si:
„Se caută angajați, ofer recompensă”. Lucrătorii unei fabrici din...
„Se caută angajați, ofer...

Intreaga piata mondiala va fi deservita de la Brasov pentru toate elicopterele din gama H215, care avea si o denumire comerciala distincta. Sefii companiei ar putea chiar organiza o competitie in Romania pentru gasirea unei denumiri pentru noul elicopter.

"Nu este o afacere separata (in cadrul Airbus), dar este o linie de business completa. Avem o linie de business in Franta, avem una in Germania, avem chiar si in Statele Unite una, vom avea una noua, completa, in Romania. Este o investitie care nu este doar uo facilitate de productie, dar este si una de inginerie,de management al programelor si de mentenanta pe termen lung", a mai spus Faury.

Airbus Helicopters este o companie la care participa Franta, Germania si Spania, insa francezii au cuvantul cel mai greu de spus in cadrul societatii.

Pentru noua uzina de langa Brasov, francezii au deja conturati primii clienti potentiali. Unul dintre primii ar putea fi Organizatia Natiunilor Unite (ONU), care urmeaza sa isi inoiasca flota de elicoptere de transport, iar modelul H215 al Airbus pare sa se potriveasca necesitatilor organizatiei.

Citeste si:
Doua avioane de pasageri s-au ciocnit pe aeroportul Ataturk din...
Doua avioane de pasageri s-au...

Un alt client ar putea fi armata romana. Intr-o intalnire recenta, la Paris, s-a discutat despre posibilitatea realizarii unui upgrade al vechilor elicoptere Puma ale armatei romane la standardul Super Puma.

Modernizarea, care se poate realiza la noua fabrica de la Ghimbav, ar presupune si schimbarea motoarelor, prea slabe pentru multe tipuri de misiuni actuale.

Principalii concurenti ai Airbus Helicopters sunt americanii de la Bell, Sikorski si Boeing si italienii de la Leonardo (Agusta), insa in liga mare a producatorilor de elicoptere incearca sa intre si companii din Rusia, China sau Coreea de Sud.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.