Rusia si Belarus au exprimat preocupare in legatura cu instalarea elementelor antibalistice NATO in Romania si Polonia, denuntand aparitia "liniilor de confruntare" in Europa, informeaza site-ul agentiei Tass.

"Avem aceleasi preocupari in privinta securitatii europene, in contextul in care colegii nostri din tari NATO incearca sa stimuleze confruntarile si sa avanseze infrastructura militara spre est, in apropierea frontierelor noastre", a declarat ministrul rus de Externe, Serghei Lavrov, dupa intalnirea cu omologul sau belarus, Vladimir Makei.

"Nici Rusia, nici Belarus nu sustin crearea unor linii de confruntare in Europa", a subliniat Lavrov.

"Am discutat despre situatia generala a securitatii in Europa. Avem interese comune in relatiile cu NATO si cu Uniunea Europeana; in Europa nu trebuie sa existe linii de separatie", a subliniat Lavrov, referindu-se la instalarea unor elemente antibalistice NATO in Romania si Polonia.

"Eforturile noastre esueaza atat timp cat partenerii nostri occidentali actioneaza din interese proprii", a subliniat Lavrov.

Planul NATO de instalare a unor elemente antibalistice in Romania si Polonia reprezinta o sursa de tensiuni cu Moscova. Rusia considera ca sistemele militare sunt indreptate impotriva sa, desi Alianta Nord-Atlantica a dat asigurari ca sunt vizate capacitatile balistice ale unor tari precum Iranul si Coreea de Nord, scrie MEDIAFAX. Sistemul antiracheta instalat de Alianta Nord-Atlantica in Romania este o "amenintare" pentru Rusia, a anuntat Kremlinul, avertizand ca Rusia va lua masuri pentru a se apara. "Noi am spus de la bun inceput ca sistemul antiracheta (din Romania - n.red.) reprezinta o amenintare pentru Rusia. La inceput au fost explicatii ample referitoare la potentiale amenintari balistice din partea Iranului. (...) Trebuie sa va amintesc ca presedintele Vladimir Putin a intrebat de mai multe ori impotriva cui este indreptat acest sistem", a declarat Dmitri Peskov, purtatorul de cuvant al Presedintiei Rusiei. "Nu se pune intrebarea daca Rusia va lua sau nu masuri; este clar ca sunt luate masuri pentru mentinerea securitatii Rusiei la nivelul adecvat", a spus Peskov.

Șeful Statului Major al Apărării, despre introducerea serviciului...
Șeful Statului Major al...

Elementele antibalistice din Romania afecteaza securitatea Rusiei, a reiterat Ministerul rus de Externe, avertizand Alianta Nord-Atlantica si Statele Unite ca este vorba de o decizie gresita si de o incalcare a Tratatului fortelor nucleare intermediare (INF). "Instalarea elementelor antiracheta in Romania afecteaza interesele de securitate ale Rusiei", a transmis Ministerul rus de Externe. "Decizia Statelor Unite de a instala elemente antibalistice in Romania este gresita, existand riscul afectarii echilibrului strategic", a subliniat diplomatia rusa. "In plus, este vorba de o incalcare de catre Statele Unite a Tratatului Fortelor Nucleare Intermediare", a reiterat Moscova.

Activarea sistemului antibalistic din Romania va permite apararea Europei de amenintarile unor tari ca Iranul, a argumentat Robert Bell, emisarul Pentagonului in Europa, reiterand pozitia Statelor Unite ca elementele antiracheta de la Deveselu nu sunt indreptate impotriva Rusiei. "Acum, NATO va avea capacitatile militare de a apara Europa", a declarat Robert Bell referindu-se la integrarea elementelor antibalistice de la Deveselu (judetul Olt) in sistemul antiracheta al Aliantei Nord-Atlantice. "Iranul continua sa suplimenteze capacitatile balistice, iar noi trebuie sa fim pregatiti. Sistemul antiracheta (din Romania - n.red.) nu este indreptat impotriva Rusiei", a subliniat Bell.

Steagurile Rusiei și Belarusului, interzise pe terenurile de la...
Steagurile Rusiei și...