International21 Martie 201610:56

Lectura de 4 minute

Inregistratoarele de zbor ale Boeingului 737-800 apartinand companiei Flydubai care s-a prabusit sambata dimineata, la aterizare, la Rostov-pe-Don, in sudul Rusiei, au fost grav avariate din cauza violentei socului, a anuntat duminica aviatia civila rusa.

Cei 55 de pasageri si sapte membri ai echipajului au murit dupa ce avionul s-a dislocat, lovind solul, la cea de a doua incercare de aterizare, in conditii meteorologice dificile, sambata, la ora locala 3.42 (2.42, ora Romaniei). O ancheta penala a fost deschisa in vederea stabilirii cauzelor accidentului.

Intr-un comunicat, Comitetul rus al Aviatiei (IAC) precizeaza ca experti au inceput sa analizeze cutiile negre "foarte avariate" ale Boeingului. Acestea au fost deschise, iar modulele in care se afla inregistrarile datelor zborului si conversatiei pilotilor in conkpit au fost recuperate. Insa, potrivit unui reprezentant IAC citat de agentia de presa RIA, poate ca va fi nevoie de o luna pentru decodarea datelor. "Avem deplina incredere in autoritatile ruse", a declarat duminica CEO-ul compnaiei low-cost Flydubai Ghaith al-Ghaith intr-o conferinta de presa la Dubai.

Reprezentantul companiei aeriene, infiintate in 2009, a subliniat sambata ca era prematur sa se avanseze o explicatie. Mai multi oficiali au sugerat ca ar fi vorba despre o eroare de pilotare, o problema tehnica sau despre conditii meteorologice nefavorabile. Rafale violente de vant maturau aeroportul in momentul in in care avionul a incercat sa aterizeze, insa vizibilitatea era buna, relateaza MEDIAFAX.

"Aeroportul era deschis. Era suficient de bine sa functioneze si sa aterizeze, potrivit autoritatilor. Conditiile meteorologice erau suficient de bune pentru acest zbor", a sublinial duminica al-Gaith, adaugand ca are incredere in capacitatea autoritatilor ruse in domeniul aviatiei civile de a stabili daca aceste conditii erau favorabile unor zboruri comerciale.

Citeste si:
Sute de femei pot scapa de violenta domestica datorita unor bratari el
Sute de femei pot scapa de...

Cu putin timp inainte de catastrofa, un avion de linie apartinand companiei aeriene ruse Aeroflot, care asigura zborul SU1166 de la Moscova, a incercat in trei randuri sa aterizeze la Rostov-pe-Don, dupa care a fost redirectionat, a anuntat Flightradar24, o organizatie care monitorizeaza traficul aerian. Aeronava a aterizat vineri, la ora 23.15 GMT (sambata, ora 1.15, ora Romaniei), la Krasnodar, in sudul Rusiei.

In schimb, avionul companiei Flydubai a efectuat o prima incercare de aterizare, pe care a abandonat-o, dupa care s-a prabusit in timpul celei de-a doua incercari. O aripa a atins solul, in timpul acestei a doua incercari, iar apoi aeronava a luat foc, anuntau sambata serviciile Ministerului pentru Situatii de urgenta din regiunea Rostov. La Rostov-pe-Don, echipe ruse de interventie si-au continuat duminica, la o temperatura de -5°C, eforturile de colectare la locul accidentului.

Dupa ce a depus o jerba de flori la un memorial improvizat al victimelor - in principal ruse - ale catastrofei, ministrul rus al Transporturilor Maxim Sokolov a anuntat ca aeroportul urmeaza sa fie redeschis luni.

Pe de alta parte, autoritatile au anuntat, de asemenea, ca au inceput dificila sarcina de a identifica ramasitele victimelor, cu ajutorul unor esantioane de ADN prelevate de la rude, relateaza AFP.

Citeste si:
UPDATE: Alerta cu bomba de la mall-ul din Capitala a fost fals
UPDATE: Alerta cu bomba de la...

Locuitori din Rostov-pe-Don, un oras cu aproximativ un milion de locuitori, situat la aproximativ 1.000 de kilometri sud de Moscova, continuau duminica sa depuna flori in holul aeroportului, inchis, dupa anularea tuturor zborurilor.

Alerta de rafale de vant

In total 55 de pasageri s-au imbarcat, la Dubai, la bordul zborului FZ981, si anume 44 de rusi, opt ucraineni, doi indieni si un uzbek, potrivit Flydubai. Compania a precizat ca pilotul cipriot si copilotul sau spaniol aveau fiecare cate 6.000 de ore de zbor. Ceilalti cinci membri ai echipajului erau originari din Spania, Rusia, Seychelles, Columbia si Kirgizstan.

Avionul a survolat timp de peste doua ore aeroportul de la Rostov-pe-Don inaintea celei de a doua incercari de aterizare, din cauza conditiilor meteorologice nefavorabile. Potrivit Ministerului pentru Situatii de urgenta, avionul a "atins pista de aterizare cu una dintre aripi si a inceput sa se dezintegreze".

Pompierii au avut nevoie de peste o ora sa controleze incendiul, iar peste 700 de salavatori si aproximativ 100 de vehicule au fost trimise sa intervina, potrivit ministerului. Directorul agentiei ruse insarcinate cu transportul aerian, Aleksandr Neradko, a dat asigurari ca nu are nicio indoiala cu privire la securitatea instalatiilor aeroportului din Rostov si a respins orice responsabilitate a controlorilor de trafic aerian, potrivit MEDIAFAX.

Intr-o conferinta de presa la Dubai, CEO-ul companiei aeriene Ghaith al-Ghaith a exclus teza unei actiuni criminale. La Rostov-pe-Don ploua in averse, iar o alerta de rafale de vant a fost emisa de filiala locala a Ministerului pentru Situatii de Urgenta. Flydubai, care apartine Guvernului emiratului Dubai, s-a extins puternic in umbra surorii sale mai mari - Emirates -, care se claseaza pe primul loc in lume ca numar de pasageri internationali.

Citeste si:
Dosar penal deschis de procurori in cazul macaralei care s-a...
Dosar penal deschis de...

Compania low-cost, care nu s-a confruntat cu niciun accident major de cand a fost infiintata, deserveste 90 de destinatii cu ajutorul unei flote de 50 de avioane de tip Boeing 737.

Ultimul accident sangeros al unui avion de linie - pe teritoriul rus - a avut loc in noiembrie 2013, cand un Boeing 737 apartinand companiei Tatarstan s-a prabusit pe aeroportul de la Kazan, un accident soldat cu 50 de morti.

In decembrie 2014, presedintele-director general al grupului Total, Christophe de Margerie, a murit in urma prabusirii avionului cu reactie, la decolare de pe Aeroportul Vnukovo de la Moscova, un accident soldat cu patru morti.



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.