Romania este prezenta cu un singur loc in clasamentul zonelor care nu pot fi inlocuite, datorita aglomerarilor de specii amenintate.

Se vorbeste adesea despre specii de animale pe cale de disparitie, dar o specie pentru a evolua are nevoie de habitatul sau. Un nou studiu analizeaza datele oferite de Uniunea Internationala pentru Conservarea Naturii si de Baza De Date GLobala a Zoelor Protejate pentru a determina locurile de neinlocuit ale planetei.

Scopul acestui studiu este acela de a ne indica locurile fierbinti din natura spre care sa ne indreptam resursele pentru a le proteja.

Pentru a determina cat de vitala este o regiune (nu poate fi inlocuita cu nicio alta regiune de pe planeta) cercetatorii au analizat 173.000 de zone protejate si 21.500 de specii de animale. Unul dintre factorii cheie este felul in care locul respectiv contribuie la conservarea speciilor. Padurile, muntii, mlastinle si alte zone asemanatoare sunt camine pentru specii care nu exista nicaieri altundeva pe planeta si prin urmare protejarea lor ar contribui efectiv la eforturile de conservare.

In total, este vorba despre 138 de zone din 34 de tari. Multe dintre ele fac parte din lista UNESCO dar sunt si destule care nu au primit inca aceasta recunoastere internationala. Spre exemplu parcul national Sierra Nevada de Santa Maria din Colombia. Aici traiesc numeroase specii de animale pe cale de disparitie.

Romania este prezenta pe lista cu o singura regiune: Muntii Maramuresului. In listarea oferita pentru parcul natural din Muntii Maramuresului, realizatorii cercetarii au declarat ca soarecele de tatra (Microtus Tatricus) depinde de ecosistemul de aici si prin urmare, acesta trebuie protejat. Specia soarecelui de tatra este vulnerabila, insa nu a fost inclusa in programele de conservare. In Romania traiesc peste 500 de exemplare din aceasta specie.

Poti sa vezi toata lista "locurilor de neinlocuit" aici.

Oana Roman, reacție dură după ce nu a fost invitată la un eveniment...