Primarul din Kyoto, fosta capitala imperiala a Japoniei, a decis sa ii adreseze o scrisoare starletei Kim Kardashian pentru a-i cere sa renunte la ideea de a atribui numele "Kimono" noii sale game de lenjerie intima, informeaza AFP.

Prezentandu-si noua gama de lenjerie intima modelatoare, starleta americana de reality-show, care are 134 de milioane de admiratori (followers) pe Instagram, a declansat saptamana trecuta o veritabila furtuna pe retelele de socializare, unde a fost acuzata de apropriere culturala. Pe Twitter, dezbaterea este animata si foloseste hashtag-ul #KimOhNo.

Primarul din Kyoto, Daisaku Kadowaka, i-a scris la sfarsitul saptamanii trecute vedetei americane pentru a ii cere sa isi reconsidere alegerea facuta in privinta numelui oficial al noii sale game vestimentare, au declarat pentru AFP reprezentanti ai municipalitatii nipone.

"Va cer sa va reconsiderati decizia de a utiliza numele 'Kimono' pentru brandul dumneavoastra", a scris oficialul japonez in acea scrisoare, redactata in limba engleza.

"Chimonoul este o haina traditionala, modelata de bogatia istoriei noastre si a naturii noastre", a continuat primarul japonez, invitand-o sa viziteze orasul Kyoto pentru a se initia in cultura chimonoului.

"Suntem ingrijorati de difuzarea unei intelegeri eronate a ceea ce este chimonoul din cauza puterii de influenta pe care o detine doamna Kardashian", a explicat Mai Sakai, coordonatorul departamentului de arte traditionale din cadrul Primariei din Kyoto.














Finally I can share with you guys this project that I have been developing for the last year. I’ve been passionate about this for 15 years. Kimono is my take on shapewear and solutions for women that actually work. I would always cut up my shapewear to make my own styles, and there have also been so many times I couldn’t find a shapeware color that blended with my skin tone so we needed a solution for all of this. The third pic is the solution short. I developed this style for all of those times I wanted to wear a dress or skirt with a slit and still needed the support. Introducing Kimono Solutionwear™ for every body. Coming Soon in sizes XXS - 4XL in 9 shades. I can’t wait for you to feel this fabric!#KimonoBody @kimono Photos by Vanessa Beecroft

Citeste si:
Kim Kardashian, achiziție neașteptată la o licitație. Vedeta a...
Kim Kardashian, achiziție...

A post shared by Kim Kardashian West (@kimkardashian) on

Termenul de "chimono" desemneaza literalmente "ceva pe care il porti".

Kim Kardashian a declarat pentru cotidianul The New York Times ca nu are nicio intentie sa produca articole vestimentare care "sa semene in vreun mod cu acea tinuta traditionala japoneza sau sa o dezonoreze".

Considerat in trecut baza garderobei japoneze, chimonoul este rezervat in prezent doar marilor ocazii, precum casatorii, si, mai ales, este purtat de catre femei. Aceasta imbracaminte rafinata poate ajunge sa coste sume astronomice si are reputatia unei tinute care este greu de purtat.














・ #kimono #KimOhNo Kimono is not underwear わたしはキム・カーダシアンさんの下着自体の批判をするつもりはありません。 ただ、どう見ても着物とは似ても似つかないあの補正下着に”kimono”という名前をつけること、そして”kimono”を自身のものとして商標登録を出願したことが、わたしにはどうも理解できかねます。 着物は下着ではありません。 日本人が長年守り抜いてきた伝統的な民族衣装です。 ・ #instagram #instagramjapan #instagramjapanphoto #instagood #instadaily #yolo #fff #lfl #f4f #l4l #kimono #kimonostyle #japanesekimono #kimkardashian #着物

Citeste si:
Autorități nepregătite, elevi fără corn și lapte. Un primar din...
Autorități nepregătite, elevi...

A post shared by 幸歩 (@yukiho.kimono) on

Femeile recurg adeseori la serviciile unor experti pentru a imbraca un chimono, pentru ca aceasta tinuta necesita multe pliuri si noduri.

Industria modei este cu regularitate zguduita de polemici ce vizeaza aproprierea culturala. Recent, guvernul mexican a protestat fata de folosirea unor motive textile etnice de casa de moda newyorkeza Carolina Herrera in colectia sa Resort 2020.


Despre autor:

Clara Vacaru
Clara Văcaru a revenit in echipa 9am in anul 2022, după o pauză de doi ani. Pasionată de știri de când se știe, a terminat Facultatea de Jurnalism și lucrează în presă de peste 10 ani.
Crede cu tărie că “informația este putere” și visează ca, în viitor, să aibă o afacere în domeniul educației.
Mai multe

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.