Incredibil 5 Mai 2016 13:30
Cercetatorii Unilever, in colaborare cu Erasmus MC University Medical Centre Rotterdam si cu alti parteneri, au descoperit primul indiciu genetic care explica diferenta dintre varsta pe care par sa o aiba oamenii si varsta pe care o au de fapt, scrie Descopera.

Oamenii de stiinta spera ca prin descoperirea secretelor care ii fac pe unii oameni sa para mai tineri sa ajunga la noi descoperiri ce vor ajuta persoanele sa arate tinere pentru mai mult timp.

In timpul studiului, peste 4.000 de persoane au fost evaluate prin prisma fotografiilor fetei, ceea ce a condus la peste 100.000 de evaluari ale varstei percepute (cat de batrani pareau). Ulterior, echipa a examinat peste 8 milioane de variante ale ADN-ului participantilor la studiu cu scopul de a investiga daca exista o diferenta intre cele doua categorii: cei care sunt perceputi ca fiind mai tineri decat sunt de fapt si cei perceputi ca fiind mai batrani, scrie MEDIAFAX.

Studiul, o premiera in domeniu, a demonstrat faptul ca posesorii unei forme a genei numite MC1R arata cu doi ani mai in varsta decat cei cu o forma diferita a genei, potrivit Descopera.

''Aceasta cercetare este extrem de interesanta si ofera o noua perspectiva asupra modului in care unele persoane par sa isi pastreze tineretea. Descoperind secretele celor care par mai tineri decat sunt, putem gasi solutii inovatoare pentru a ajuta oamenii sa arate tineri pentru mai mult timp in viitor. Bineinteles, mai avem foarte mult de munca dar credem ca aceasta descoperire ar putea influenta dezvoltarea produselor si inovatia la Unilever'', afirma dr. David Gunn cercetator senior in cadrul companiei Unilever si co-lider al proiectului.

''Descoperirea acestei prime gene cu impact asupra varstei percepute este importanta deoarece ne ofera posibilitatea de a descoperi mai multe lucruri despre care stim ca ar putea exista si pe care acum le putem descoperi. Descoperirea noastra reprezinta un nou pas spre intelegerea diferentelor dintre oameni in ceea ce priveste procesul de imbatranire si ofera noi indicii pentru identificarea legaturilor la nivel molecular dintre varsta perceputa, varsta cronologica si varsta biologica. Urmatorul pas este explicarea legaturii dintre aspectul tanar si sanatate la nivel molecular, permitandu-ne astfel sa intelegem imbatranirea sanatoasa'', a adaugat co-liderul studiului, profesorul Manfred Kayser de la Erasmus MC University Medical Center Rotterdam.