Un studiu sugereaza ca exista o posibilitate de a raspunde la multiplele intrebari din domeniul cercetarii vietii extraterestre, presupunandu-se ca formele de viata care ar putea trai in spatiul cosmic folosesc metode similare cu ale noastre pentru afla daca sunt singure in Univers.

Una dintre modalitatile pe care oamenii de stiinta o utilizeaza pentru a studia planetele indepartate este examinarea umbrelor aflate in apropierea unor stele. Autorii noului studiu, care urmeaza sa fie publicat in revista Astrobiology, afirma ca prin aceeasi metoda, cel mai probabil, extraterestrii studiaza planeta noastra.

"Este imposibil de prezis daca extraterestrii folosesc aceleasi tehnici de observatie ca noi. Daca este asa, ei ar trebui sa se bazeze, ca si noi, pe aceleasi principii fizice", a declarat René Heller, cercetator in cadrul Institutului de Astrofizica din Gottingen, Germania.

Mai mult decat atat, oamenii de stiinta sustin ca extraterestrii ar avea un nivel tehnologic similar cu al nostru si nu mult mai avansat, asa cum se sustinea pana de curand, scrie MEDIAFAX.

"In cazul in care extraterestri ar fi existat, ei ar fi putut identifica cu mult timp in urma ca Pamantul este o planeta locuita"
, noteaza autorii in lucrarea lor.

Oamenii de stiinta propun ca ar trebui sa ne concentram eforturile de cautare a extraterestrilor, prin a studia in mod mult mai eficient evolutia planetei noastre in raport cu Soarele. In acest sens, astronomii spera ca vor intelege mai bine procesul prin care Terra se roteste in jurul Soarelui, pentru a afla cum ar putea fi facut Pamantul mult mai vizibil pentru posibilii nostri vizitatori.

"Ca o consecinta finala, chiar si in cazul in care specia noastra a ales sa ramana izolata, pentru a ne feri de un contact interstelar, nu ne putem ascunde de observatorii din zona de tranzit solar a Pamantului", citeaza autorii studiului, potrivit Descopera.