O specie de broasca testoasa biofluorescenta, ce reprezinta o premiera in universul reptilelor, a fost descoperita recent in timpul unei filmari nocturne in reciful de corali din largul Insulelor Solomon de o echipa de biologi de la National Geographic Society, informeaza francetvinfo.fr.

Intr-o inregistrare video publicata pe 28 septembrie, acel exemplar de broasca testoasa de mare prezinta la nivelul carapacei sale nuante aprinse de rosu si verde. Descoperirea ei reprezinta o premiera stiintifica, spune David Gruber, cercetator la Universitatea New York, membru al echipelor de explorare din cadrul National Geographic Society.

Biologul american, care s-a declarat incantat de aceasta intalnire subacvatica cu un exemplar dintr-o specie rara, spune ca nu a descoperit deocamdata modul in care reptila marina utilizeaza aceasta biofluorescenta.

Biofluorescenta unor specii de rechini de talie mica si a unor recife de coral este cunoscuta de oamenii de stiinta. Insa in domeniul reptilelor marine, descoperirea biologilor americani reprezinta intr-adevar o premiera, precizeaza site-ul National Geographic Society.

Biofluorescenta este diferita de bioluminescenta, care consta in producerea propriei lumini prin intermediul unei serii de reactii chimice sau cu ajutorul unor bacterii-gazda care produc lumina. In cazul biofluorescentei, animalul absoarbe o lumina cu o lungime de unda ce contine o cantitate mare de energie (precum culoarea albastra) si emite, in schimb, o lumina cu o lungime de unda mai mica (precum culoarea verde),
scrie MEDIAFAX.

Biofluorescenta serveste de obicei atragerii prazii sau in scopuri de aparare. In cazul broastei testoase marine, ar putea fi vorba de un fel de camuflaj, afirma biologii de la National Geographic Society.