Un studiu stiintific realizat de o echipa internationala de cercetatori a anuntat, luni, moartea programata a Universului, informeaza francetvinfo.fr.

Oamenii de stiinta au masurat energia produsa de 200.000 de galaxii si au descoperit ca aceasta este de doua ori mai mica decat energia generata de ele in urma cu 2 miliarde de ani.

"Incepand de acum, Universul este sortit declinului, precum o batranete care ar dura pentru totdeauna", a explicat Simon Driver, membru al Comitetului international de cercetari radioastronomice (ICRAR) din statul Australia de Vest, care a participat la acest proiect. "Universul s-a prabusit pe canapea, si-a adus patura preferata si se pregateste sa doarma un somn etern", a adaugat acelasi cercetator.

O buna parte din energia care circula in Univers a fost generata dupa Big Bang, insa energie noua este in mod constant eliberata in timpul fuziunilor termonucleare din stele. Andrew Hopkins, cercetator la Observatorul astronomic australian, spune ca oamenii de stiinta stiau deja de ceva vreme ca ritmul de creare a stelelor in Univers a intrat in declin. Insa noul studiu arata ca rata de producere a energiei noi scade intr-o maniera asemanatoare pe diverse lungimi de unda.

Pentru acest studiu, oamenii de stiinta au folosit sapte dintre cele mai puternice telescoape de pe planeta, pentru a observa timp de opt ani peste 200.000 de galaxii, pe 21 lungimi de unda diferite, precum infrarosu si ultraviolet, in cadrul studiului intitulat "GAMA" ("Galaxy and Mass Assembly"). Acestea sunt cele mai exacte masuratori ale energiei cosmice ce au fost realizate vreodata.

Doua telescoape spatiale de la NASA, un telescop spatial al Agentiei Spatiale Europene (ESA) si telescopul anglo-australian din statul Noul Wales de Sud au furnizat date esentiale pentru realizarea acestui studiu. Cercetarea este rezultatul colaborarii intre o suta de oameni de stiinta care provin de la peste 30 de universitati australiene, europene si americane, scrie MEDIAFAX.