Fosila unei insecte-frunza, de acum 126 de milioane de ani, al carei aspect imita plantele din habitatul in care traia, pentru a tine la distanta pradatorii, a fost descoperita de o echipa internationala de cercetatori.

O serie de specii de insecte, denumite insectele-frunza sau insectele-bat, din genul Phasmatodea, au capacitatea de a imita la perfectie mediul in care traiesc - frunzele, crengile si chiar scoarta de copac - pentru a se camufla in habitatul lor natural, astfel incat sa nu poata fi recunoscute de pasari si de alti pradatori.

Insecta, denumita Cretophasmomima melanogramma, este cea mai veche specie de insecta-frunza cunoscuta pana acum si a fost descoperita in provincia Liaoning din nord-estul Chinei, situata in platoul stancos Jehol. In acelasi loc au fost descoperite si fosile ale unor pasari preistorice si dinozauri cu pene, transmite MEDIAFAX.

Cercetatorii au observat ca insecta avea o asemanare incredibila cu frunza unei plante din acea perioada, care este inrudita cu arborele Ginkgo din zilele noastre. Insecta a ajuns sa imite aspectul acestor frunze - chiar si culoarea verde - in urma unui indelungat proces de evolutie, ascunzandu-se printre frunzele copacilor pentru a se apara de pradatori. Se estimeaza ca aceste insecte aveau o lungime de 55 de milimetri, iar masculii aveau dimensiuni mai reduse.

"Cretophasmomima melanogramma este unul dintre cei mai importanti stramosi ai insectelor-frunza din zilele noastre", a afirmat paleontologul Olivier Béthoux de la Muzeul national de istorie naturala din Paris, care a facut parte din echipa de cercetatori.

Descoperirea a fost publicata in revista online PLOS ONE.

Cretophasmomima melanogramma a trait in Cretacic, ultima dintre cele trei perioade ale Erei Mezozoice, cunoscuta si sub denumirea de Epoca dinozaurilor.