Potrivit acestor cercetatori, cu cat o multime de oameni aplauda mai mult, cu atat indivizii care o compun devin ei insisi susceptibili sa aplaude.
Acest fenomen, denumit "contagiere sociala", este cunoscut din secolul al XVII-lea. In salile de teatru, anumite persoane erau angajate ca sa aplaude pentru a promova succesul pieselor prezentate pe scena, antrenand astfel alaturi de ei publicul platitor. Aceasta practica a durat pana in zilele noastre.
Cercetatorii au decis sa studieze aceste cunostinte empirice si sa le introduca intr-un model matematic cu ajutorul unor ecuatii complicate.
Richard Mann, matematician la Universitatea Uppsala din Suedia, si colegii sai au inceput acest studiu prin a filma sase grupuri diferite, alcatuite fiecare dintr-un numar cuprins intre 13 si 20 elevi, care asistau la o prezentare orala. Cercetatorii au analizat apoi aplauzele lor in cele mai mici detalii, scrie MEDIAFAX.
Pe baza cifrelor si a graficelor realizate, oamenii de stiinta au constatat ca intre sfarsitul prezentarii si primele aplauze au trecut, in medie, doar 2,1 secunde. Ei au remarcat ca a fost nevoie de mai putin de trei secunde dupa acele prime aplauze pentru ca toti ceilalti spectatori din public sa inceapa la randul lor sa aplaude.
Dupa ce au testat mai multe modele de calcul statistic al probabilitatilor, cercetatorii suedezi au ajuns la concluzia potrivit careia "probabilitatea ca un individ sa inceapa sa aplaude, dupa primele aplauze din sala, este proportionala cu numarul de indivizi care aplauda deja".
In termeni profani, mituirea unor oameni pentru a aplauda este un principiu care functioneaza.
"Este vorba de o reactie liniara, similara cu ceea ce constatam la maimute in privinta deciziilor asociate cu miscarea si la oameni in privinta urmaririi privirii", au dezvaluit cercetatorii suedezi, in randul carora s-au aflat si cativa biologi specializati in comportamentul animal. In schimb, cercetatorii au intampinat dificultati atunci cand au incercat sa identifice factorii care ii determina pe oameni sa se opreasca din aplaudat.
Raportul „Educația privind schimbările climatice și mediul în școli...
Desi "alinierea" pare sa fie factorul principal ("cu cat exista mai multi oameni care au incetat sa aplaude, cu atat individul va avea tendinta sa se opreasca si el din aplaudat"), studiul a stabilit si o legatura cu durata totala a aplauzelor: "cu cat aplaud mai mult timp, cu atat probabilitatile de a ma opri sunt mai mari".
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Femeia care rescrie felul în care copiii învață să vorbească
Sursa: start-up.ro
-
Răzvan Ghenu, Arggo: Ne confruntăm cu din ce în ce mai multe atacuri cibernetice
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în săptămâna 29 aprilie - 5 mai
Sursa: garbo.ro
-
UniCredit va oferi carduri adaptate pentru nevăzători
Sursa: futurebanking.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 26 aprilie 2024?
Sursa: kudika.ro
-
Alegeri 2024: Ce trebuie să facă Guvernul pentru turism? Ascundem vaca de pe...
Sursa: wall-street.ro