Aspectul tenului depinde foarte mult de rutina zilnică de îngrijire și de stilul de viață. Alegerea produselor dermatocosmetice potrivite și folosirea lor în concordanță cu nevoile pielii te ajută să ai un ten luminos și cu aspect sănătos la orice vârstă.

Pe lângă spălarea/ curățarea tenului și hidratarea în fiecare zi, care sunt etape esențiale în rutina de îngrijire, mai sunt și alți pași care contribuie la menținerea sănătății pielii.

Exfolierea pielii face parte din rutina de îngrijire, deși nu se realizează în fiecare zi. Pielea are nevoie de o curățare profundă, iar exfolierea, care presupune îndepărtarea celulelor moarte de la suprafața pielii, îi oferă această îngrijire. Astfel că, pe lângă spălarea și curățarea tenului în fiecare dimineață și seară, este bine ca de 2-3 ori pe săptămână pielea să fie exfoliată, pentru a fi îndepărtate în profunzime impuritățile.

Există mai multe tipuri de exfoliere. Pe de o parte, exfolierea mecanică se realizează prin folosirea unor produse (scrub-uri) cu particule mici, care îndepărtează mecanic celulele moarte ale pielii. Pe de altă parte, exfolierea chimică are loc când sunt utilizate enzime sau acizi, care descompun legăturile dintre celulele pielii. Cei mai buni exfolianți sunt alfa-hidroxi acizii (AHA), precum acidul glicolic, și beta-hidroxi acizii (BHA), cum este acidul salicilic.

Așadar, pentru a menține pielea netedă și luminoasă, exfolierea este o etapă importantă. Iată câteva beneficii ale exfolierii pielii:

Previne acneea și erupțiile cutanate

Exfolierea este necesară pentru a preveni acneea și erupțiile cutanate, datorită faptului că desfundă porii.

Celulele moarte de la suprafața pielii și excesul de sebum pot înfundă porii, ceea ce poate duce la apariția acneei și a altor probleme ale pielii. Prin exfoliere, legăturile dintre celulele moarte se descompun, iar pielea își recapătă luminozitatea. Celulele moarte ale pielii pot face ca tenul să aibă un aspect tern, iar exfolierea ajută la restabilirea strălucirii sale naturale.

Pentru că desfundă porii și previne acumularea de sebum și bacterii, care pot cauza acnee, exfolierea contribuie la prevenirea erupțiilor cutanate.

5 leziuni comune ale pielii - cum le identifici și ce semnificație au
5 leziuni comune ale pielii -...

Reduce riscul apariției liniilor fine și a ridurilor

Exfolierea pielii contribuie la estomparea liniilor fine și a ridurilor existente, dar și la întârzierea apariției acestor semne specifice procesului de îmbătrânire. Unele ingrediente cu proprietăți exfoliante, precum acidul glicolic, contribuie la sinteza colagenului, principala proteină structurală a pielii, care îi oferă elasticitate, fermitate și rezistență. Odată cu înaintarea în vârstă, producția colagenului scade, iar riscul de apariție a liniilor fine și a ridurilor este mai mare.

Totodată, exfolierea poate ajuta la restabilirea umidității naturale a pielii, ceea ce contribuie la menținerea sănătății pielii, dar și la obținerea unui ten luminos. Când pielea este uscată, liniile fine și ridurile sunt mai vizibile.

Ce trebuie să știi despre optimizarea bugetului personal și care...
Ce trebuie să știi despre...

Sprijină regenerarea celulară

Odată cu înaintarea în vârstă, capacitatea naturală de regenerare celulară încetinește, ceea ce poate duce la o acumulare de celule moarte la suprafața pielii. Exfolierea sprijină regenerarea celulară, astfel încât pielea să-și păstreze aspectul tânăr timp îndelungat.

Îmbunătățește eficiența produselor de îngrijire a pielii

Exfolierea pielii poate îmbunătăți, de asemenea, eficiența celorlalte produse de îngrijire a pielii. Atunci când stratul de celule moarte este îndepărtat, pielea este capabilă să absoarbă mai bine ingredientele active din serumuri și creme hidratante. Acest lucru înseamnă că produsele de îngrijire a pielii vor acționa mai eficient, menținând pielea sănătoasă.

Importanța filtrului de apă şi beneficiile pentru sănătatea ta
Importanța filtrului de apă...

Ajută la menținerea unei nuanțe uniforme a pielii

Sunt numeroși factori care pot influența sănătatea și aspectul pielii: de la rutina de îngrijire și stilul de viață la radiații ultraviolete și poluanți. De aceea, produsele pe care le folosești și modul în care îți îngrijești pielea joacă un rol important în menținerea sănătății cutanate.

Exfolierea poate ajuta la uniformizarea nuanței pielii, prin îndepărtarea celulelor moarte și sprijinirea regenerării celulare. Astfel, petele pigmentare, care apar ca urmare a expunerii la soare, sunt estompate, iar pielea își recapătă luminozitatea naturală.

Pentru că există mai multe tipuri de piele (normală, mixtă, grasă, uscată) și fiecare poate avea anumite sensibilități, este important ca, în momentul în care alegi produsele pentru exfoliere, să ții cont de nevoile tenului. Pentru a obține cele mai bune rezultate, este bine să ceri sfatul unui medic dermatolog. Cu ajutorul acestuia, îți poți stabili o rutină eficientă de îngrijire a pielii, prevenind și tratând astfel cele mai comune probleme cutanate.

Beneficiile și contraindicațiile mustului, delicioasa băutură a...
Beneficiile și...

În concluzie, exfolierea este un pas important în rutină de îngrijire a pielii, având o serie de beneficii: de la sprijinirea regenerării celulare până la prevenirea erupțiilor acneice. Așadar, exfolierea frecventă a pielii te ajută să ai un ten mai luminos, mai neted și mai sănătos.

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe