Auto 21 Mai 2017 12:58
De cate ori te-ai gandit ca ai vrea sa iti cumperi un B-Klasse de la Mercedes-Benz? Nu prea cred ca ti-a trecut de multe ori prin cap aceasta varianta. Ei bine, poate ar trebui. Un test-drive cu aceasta masina m-a pus pe ganduri. Merita sa investim banii intr-o masina care nu polueaza deloc orasul?

Sa descoperim impreuna ce vrea Mercedes sa ofere cu B-Klasse celor care isi doresc o masina noua.

Cred ca e important sa va precizez de la bun inceput ca B-Klasse nu a fost niciodata prin gandurile mele, atunci cand discutam cu cineva despre masini sau ma gandeam eu la ce sa imi cumpar, mai ales varianta 100% electrica. Cu toate ca n-am remarcat niciodata B-Klasse prin trafic sau sa-l vad prin fotografii pe Instagram sau Facebook, mi-am zis ca e important in viata sa traiesti si momente diferite fata de cele la care te gandeai tu pana acum.

Curios, totusi, este faptul ca n-am vazut niciodata vreun material publicitar cu aceasta masina. Acest lucru nu este valabil doar pentru tara noastra. Din cate am mai rasfoit pe internet, la fel se intampla si in Marea Britanie. Poate Mercedes n-a vrut sa o promoveze pentru ca e adresata unui anumit tip de public sau, pur si simplu, s-au concetrat cu investitiile in marketing pe alte modele mai de succes ale marcii germane. Nu mai vorbim de varianta 100% electric. Eu, si sunt sigur ca mai exista altii ca mine, nici nu stiam ca Mercedes produce un monovolum care nu polueaza deloc si se foloseste de propulsia electrica.

TEST-DRIVE cu Mercedes B-Klasse 100% electric. Design? Ramane de vazut...

Este clar pentru toata lumea ca B-Klasse nu e chiar o masina care atrage printr-un design aparte. Exista totusi cateva elemente care o diferentiaza de o masina care se foloseste de benzina sau motorina pentru propulsie, cum ar fi grilajul fontal vopsit in culorile albastru si oglinzile in aceeasi culoare. La prima vedere zici ca e o masina simpla, un monovolum pentru familii care nu vor un SUV, insa e important sa treci de partea aceasta. Design-ul clar nu o ajuta, chiar daca ea are trasaturile frumoase ale unui vehicul Mercedes. La urma urmei, cum ar trebui sa arate un astfel de autovehicul, nu?

Odata asezat in scaunul soferului vei realiza ca pasesti in universul Mercedes, iar asta inseamna ca nu s-a facut rabat deloc la calitatea materialelor pe care le gasesti inauntru. Mie mi-au placut din start usile lui B-Klasse: mari, solide si cu un sunet de inchidere atat de placut, incat ai impresia ca te securizezi intr-o limuzina foarte scumpa. Atingi volanul din piele cu cusaturi fine, solid, robust, placut la atingere si deja stii ca esti intr-o masina cu valente premium, care iti va oferi tot ceea ce poate ea sa iti dea.

Citeste si:
TEST-DRIVE. BMW Seria 6 Gran Coupe – am condus un vis
TEST-DRIVE. BMW Seria 6 Gran...

E important sa precizam si faptul ca B-Klasse 100% electric se afla in competitie directa cu BMW i3 (pe care de-abia astept sa vi-l prezint), insa seamana mai mult cu Ford C-Max, daca o privim din exterior.

TEST-DRIVE cu Mercedes B-Klasse 100% electric. Tehnologie la interior pentru un aer curat la exterior

Un prim contact cu bordul iti va spune ca te afli intr-un Mercedes veritabil, insa vei gasi mici diferente fata de o masina clasica. In primul rand, vei observa ca in dreapta nu avem un turometru, ci un ecran care iti arata cat la % soliciti tu din acumulatori. O linie verde pe care scrie CHARGE iti spune ca atunci cand franezi mai adaugi energie in baterie. Dupa acest ecran te vei ghida daca vrei sa conduci mai economic, intrucat vei vedea exact cum soliciti tu bateria prin forta pe care o aplici pe pedala de acceleratie.

Sa nu omitem si faptul ca ceea ce gasim sub acest model este produs de Tesla, asa ca e clar ca nu avem de-a face cu vreo incercare pentru o masina electrica, ci cu un model serios si hotarat sa te plimbe prin oras pe gratis, daca alegi sa alimentezi la statiile publice disponibile in tara noastra.

Citeste si:
GALERIE FOTO. Aventura in viitor cu Mercedes B-Klasse 100% electric
GALERIE FOTO. Aventura in...

La interior mai gasim scaune incalzite, confortabile, insa pe modelul testat de mine nu erau electrice, dar cu siguranta exista aceasta optiune pentru doritori. Mi-a placut si aerul conditionat, insa de frica ramanerii pe autostrada, l-am folosit doar in oras. B-Klasse 100% electric are si CarPlay, asa ca poti sa-ti conectezi telefonul linistit. Sistemul de sunet a fost oarecum bunicel, dar mai mult pe placul pasagerilor mei. Eu as fi vrut totusi un pic mai multa putere in boxe si o claritate mai buna.

Ca tot am vorbit despre baterie, cei de la Mercedes spun ca B-Klasse 100% electric te va duce cu o un full ~180 de kilometri. Si nu se afla in eroare. Am ales un drum de 130 de kilometri si l-am parcurs integral, insa despre acest lucru vorbim un pic mai tarziu.

Privind in stanga vei gasi vitezometrul si un alt cadran mai mic care iti arata cata energie mai ai disponibila in baterie. Seamana cu cel de pe masinile cu combustie interna, insa in loc sa apara o pompa de combustibil clasica, vei vedea o baterie.

Citeste si:
OFICIAL: A doua generație Mercedes-AMG GT Coupe
OFICIAL: A doua generație...

Despre lumini si faruri nu am nimic de spus, Mercedes B-Klasse lasandu-mi o impresie placuta. M-a enervat un pic tenta roz a parbrizului pentru ca vedeam lumina farurilor galbena, in loc de alba, dar la urma urmei e o optiune care sa-ti vina in ajutor pentru a-ti proteja ochii pe timp de noapte si pentru a nu lasa soarele sa te orbeasca in timpul zilei.

Avem disponibil pe aceasta masina 3 moduri de conducere: SPORT, ECO si ECO+. Eu am folosit mai mult ECO+ pentru drumul pe care l-am ales sa-l parcurg, insa uneori am folosit modul SPORT. Senzatia pe care ti-o ofera masina, atunci cand calci pedala la podea este inegalabila. Seamana cu ceea ce am experimentat in noul BMW Seria 5, dar sa nu uitam ca vorbim de un model electric 100% versus un 3.0 diesel. Dezavantajul e ca vezi cum odata cu accelaratia scade si energia din baterie, asa ca e recomandat sa nu incerci modul SPORT, atunci cand mai ai 50 de kilometri ramasi in acumulatori.

Citeste si:
Audi, BMW și Mercedes, amendate în Coreea de Sud pentru manipularea...
Audi, BMW și Mercedes,...

Daca la incarcarea rapida bateria se incarca in 20 minute pana la 80%, atunci cand vorbim de prizele noastre de acasa lucrurile stau un pic diferit. Am fost curios daca intervalul promis de Mercedes este real, asa ca am bagat masina in priza (cum suna, nu?) si am asteptat sa se incarce "rezervorul". In urma masuratorilor de-a lungul a 5 ore din ora-n ora, am ajuns la urmatoarea concluzie: intr-o ora castigam 15-16 kilometri de autonomie, iar consumul de curent casnic este de aproximativ 2,5-3 kWh. Absolut decent, daca ma intrebati pe mine.

TEST-DRIVE cu Mercedes B-Klasse 100% electric. Aventura in afara orasului

Va spuneam adineauri ca am plecat la drum cu B-Klasse in afara orasului alaturi de doi pasageri. Tinta? Sa parcurgem 130 de km cu bateria plina fara sa incarcam deloc masina. Am plecat din Bucuresti cu bateria plina, insa pe A1 am facut o pauza la o benzinarie. Bineinteles, cu frica in spate am zis: "Hai sa bag un pic masina in priza. Sa nu Doamne fereste...". Am conectat masina la reteaua electrica (gratuit) si am lasat-o sa mai stranga un pic de curent. Nu trebuia neaparat, insa ce faceam daca ramaneam pe drum? Probabil trebuia sa rugam pe cineva sa ne aduca un generator...

E important sa mentionez ca am mers pe timpul noptii, cu o viteza care a variat intre 80km/h si 110 km/h folosindu-ma si de pilotul automat, cu muzica pornita si farurile aprinse in modul ECO+.

Am ajuns la destinatie cu o rezerva de 11 km in rezervor. Recunosc ca am rasuflat usurat cand m-am vazut ajuns, asa ca am parcat-o, pus-o la priza si am dormit linistit in acea seara.

La intoarcerea spre Bucuresti mi-am facut un pic de cap pe modul SPORT, asa ca am oprit in Pitesti sa alimentez inca o data pentru a ajunge fara griji la Bucuresti. Acolo m-am intalnit cu un proprietar de Tesla. Am schimbat opinii si ne-am plans ca n-avem unde incarca masinile repede-repede, insa am ajuns la aceeasi concluzie: masinile electrice sunt viitorul, iar Mercedes nu dezamageste cu B-Klasse, desi mi-as fi dorit sa gasesc o baterie mai mare pe masina.

De-abia astept ziua in care vom avea autonomie de peste 500 de km cu o masina care nu polueaza deloc aerul pe care-l respiram!

TEST-DRIVE cu Mercedes B-Klasse 100% electric. Concluzii si pret

Mie mi-a placut foarte mult aceasta masina, chiar daca la inceput am fost un pic reticent. E clar ca a cantarit foarte mult faptul ca este electrica, insa si faptul ca masina se comporta ireprosabil m-a facut sa ader mai mult cu gandul spre monovolume.

Probabil primul lucru pe care toata lumea vrea sa il stie este pretul. Ei bine, Mercedes B-Klasse 100% electric costa in echiparea de baza 32.900 de euro, iar in varianta condus de mine 49.962 de euro (cu toate taxele incluse). Veti spune ca e mult probabil, dar puteti obtine de la stat 10.000 de euro prima de achizitionare si inca 6500 de lei daca veti casa o masina mai veche de 8 ani. Si cum sa nu fie o placere faptul ca primesti inapoi din taxele si impozitele platite de tine 10.000 de euro + 6500 de lei? Nu cred ca e o sansa care merita ratata.

Daca v-am starnit interesul, macar mergeti la un test-drive la Mercedes-Benz si vedeti daca v-ar placea sa dati benzina/motorina pe curent. S-ar putea sa va surprindeti!

Pe data viitoare!

Mai multe fotografii puteti gasi AICI.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.