Auto 11 Mai 2023 16:25 de Alexandra Chivu
Bucureștiul se confruntă cu probleme serioase de congestie a traficului, fiind considerat unul dintre cele mai aglomerate orașe din Europa, conform studiului TomTom. Această situație duce la pierderea timpului prețios în trafic și afectează în mod semnificativ mobilitatea și calitatea vieții, cu efecte negative asupra mediului.

Un subiect care aduce multe controverse, utilizarea bicicletei ca mijloc de transport alternativ a fost tema discuției din cel de-al doilea episod Green Report Podcast, în care Raluca Fiser l-a avut ca invitat pe Marius Gorgan, cunoscut vlogger și influencer din România, creator al podcastului Bucharest Bike Traffic.
Ciclismul urban a câștigat popularitate în ultimii ani, fiind susținut de creșterea preocupărilor privind schimbările climatice, problemele de sănătate publică și congestionarea traficului în orașe. Multe orașe europene au luat măsuri pentru a promova ciclismul urban, prin extinderea rețelelor de piste pentru biciclete, creșterea numărului de stații de închiriere a bicicletelor și reducerea limitelor de viteză în zonele urbane.

În ceea ce privește România, există puține date disponibile despre utilizarea bicicletelor la nivel național. Potrivit unui raport al Eurostat, ponderea bicicletei în totalul distanței zilnice parcurse în România este de doar 0,3%, în timp ce mersul pe jos reprezintă 7% din total. Cu toate acestea, se observă o creștere a numărului de bicicliști în orașele mari, în comparație cu acum 5 sau 10 ani, când ciclismul urban nu reprezenta o opțiune de transport alternativ.

Inițiative precum I’velo – sistemul de biciclete implementat de Green Revolution și B-box (parcările securizate pentru biciclete), facilitează mobilitatea pe două roți. Potrivit estimărilor, traversarea Bucureștiului de la un capăt la celălalt, se poate face în mai puțin de 45 minute pe bicicletă, fiind o distanța aproximativă de 19 kilometri. Este o senzație falsă că transportul cu mașină reprezintă o soluție mai rapidă, în contextul în care, în București, viteză medie de deplasare este de 16 km/h, cam aceeași cu viteza normală a unei biciclete. Investiția într-o infrastructură corespunzătoare, în mod special pe marile bulevarde, ar reduce timpul pierdut în trafic, facilitând deplasarea rapidă și eficientă a locuitorilor. Crearea de benzi dedicate pentru transportul în comun și biciclete, Urmareste intreaga discutie in cel mai recent episod Green Report Podcast.

Citeste si:
Cu ce te poți deplasa eficient într-un oraș aglomerat: Top 5...
Cu ce te poți deplasa...

Fara introducerea bicicletei in mixul modal de transport urban, nu se poate atinge tinta de decarbonificare stabilit de Uniunea Europeana. Regandirea prioritizarii omului incepe de la planificarea urbana, tinte coerente si promovarea mersului atat cu bicicleta, dar si pe jos.

Emisiunile, cu o apariție bilunară, sunt disponibile pe pagina Green Report de YouTube https://www.youtube.com/GreenReportNews si pe pagina dedicata din site, https://green-report.ro/podcast/ .

Parteneri media: Universal Solution, RFI, Itsy Bitsy, www.green-report.ro, www.spotmedia.ro, www.wall-street.ro , www.B365.ro , www.kudika.ro , www.9am.ro , www.garbo.ro , www.revista-piata.ro , www.buletindebucuresti.ro .


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 11 Mai 2023 - 04 : 05

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.