Chiar dacă ai o mașină de buget, asta nu înseamnă că trebuie să o dotezi cu cele mai accesibile anvelope de pe piață pe principiul că oricum nu va fi nicio diferență, pentru că asta ar fi o greșeală.

Trebuie înțeles că atunci când un producător decide să creeze o mașină de buget va căuta cele mai bune soluții astfel încât să păstreze un echilibru între cost de producție și calitate pentru a menține un preț de vânzare accesibil cât mai multor clienți. Totodată, o mașină de buget va trebui să se prezinte în fața cumpărătorilor și cu un consum cât mai scăzut de carburant. Prin urmare, chiar dacă nu va alege anvelopele cele mai ieftine de pe piață, va alege unele cu un indice de consum cât mai scăzut, poate chiar B, sau A.

Deseori factorii referitori la clasa de aderență sau de zgomot vor trece pe un plan secund, în cel mai bun caz. În principiu, nu este nimic în neregulă aici. Mașinile de acest gen, statistic vorbind, nu sunt alergate pe la viteze ridicate și nici nu sunt forțate pe viraje de către proprietarii lor. Pentru aceștia, în cea mai mare parte a timpului, nu va fi nicio diferență vizibilă.

Foto: anvelope.ro

Dar dacă vreți mai mult de la mașina dumneavoastră, fie ea chiar și de buget, atunci puteți face unele îmbunătățiri care să-i permită să fie mai sigură, mai adaptată stilului dumneavoastră de condus. Oricum, după un anumit număr de kilometri va trebui să schimbați anvelopele cu care mașina a ieșit din fabrică. Deci dacă tot trebuie să o faceți, de ce să vă mulțumiți cu aceeași marcă/model de pneu cu care a venit mașina de la fabrică?

În primul rând, trebuie să rămâneți în tipodimensiunile menționate de producător. Dacă producătorul oferă mai multe variante, atunci vă puteți raporta și la acelea. Spre exemplu, unele autoturisme sunt livrate cu jante pe 15 sau opțional pe 16 țoli. Puteți face, deci, liniștiți un pas înainte și să vă montați un set de anvelope pe 16, de preferat din aliaj. În funcție de situație veți putea monta chiar pneuri mai late, existente în paleta de opțiuni și recomandări a fabricantului mașinii.

Citeste si:
Cum îți poți face mașina să arate mai bine: 6 îmbunătățiri de adus
Cum îți poți face mașina să...

O pată mai mare de contact va asigura, evident, o stabilitate mai bună și chiar o scădere a distanțelor de frânare. La viteze moderate, de sub 60 km/h, este puțin probabil să sesizați vreo îmbunătățire față de vechile anvelope. În schimb la viteze de șosea națională sau autostradă diferențele se vor accentua. Deseori este suficient să frâneze mai scurt cu un metru pentru a face o diferență între aproape atingere și accident.

Foto: anvelope.ro

O altă caracteristică importantă a unui cauciuc pe lângă diferența de aderență este nivelul de zgomot. Dacă la rularea urbană, la viteze deseori sub 50 km/h, nu veți simți chiar nicio diferență, la viteze de peste 70 km/h acestea se vor simți. Diminuarea nivelului de zgomot, chiar și de la 71 dB la 70 dB, va duce la o creștere a confortului la drum lung. Zgomotele sunt foarte obositoare, chiar dacă la prima vedere nu par a fi foarte importante.

Citeste si:
De ce ar trebui să alegi anvelope all-season pentru camionul tău?
De ce ar trebui să alegi...

În consecință, dacă tot trebuie să vă schimbați roțile, de ce să nu o faceți pentru ceva mai bun? Diferențele de preț sunt, deseori, de ordinul a câtorva zeci de lei pe fiecare roată. Este un cost mai mult decât decent pentru îmbunătățiri consistente care vor aduce un plus de siguranță mașinii pe care o conduceți, indiferent dacă este de buget sau nu. În general ar trebui să vă orientați în primul rând după ce aveți real nevoie de la o anvelopă. Indicele de consum nu ar trebui să vă preocupe. Dacă mașina va consuma cu 0,6% mai mult decât cu anvelopele de fabrică, asta înseamnă că la un consum de 10 l/100 km veți utiliza cu 60 de grame mai mult carburant.


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 4 Aprilie 2023 - 04 : 04

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.