Cu siguranță ai auzit vorbindu-se destul de des despre simeringuri și te-ai întrebat care este semnificația acestui termen. Cine știe, poate că așa ai ajuns să parcurgi și aceste rânduri, și te anunțăm pe această cale că ai nimerit exact unde trebuie. Așadar, continuă să citești mai departe, pentru că îți vom explica ce sunt simeringurile, care este rolul lor și cum se înlocuiesc când se uzează.

Semering sau simering?

Nu contează prea mult, pentru că este vorba de unul și același lucru, adică de o piesă menită să asigure etanșeitatea. Totuși, dacă ținem cont că denumirea vine de la numele inventatorului său, iar acesta se numește Walther Simmer, am înclina să spunem că termenul corect este „simering”. De altfel, compania Freudenberg & Co.KG la care lucra inginerul neamț Walther Simmer, a înregistrat această invenție sub denumirea de marcă Simmerring. Aceeași denumire o vom folosi și noi, însă trebuie să reții că și termenul de „semering” se referă exact la aceeași piesă.

Ce este simeringul?

Am amintit mai sus că este vorba de o piesă folosită pentru etanșare, mai exact despre o garnitură montată pe un inel căruia, i se spune resort. Rolul său este de a asigura etanșeitate între mediul exterior și cel interior, iar cel mai des este folosit în cazul componentelor rotative ale motoarelor auto.

De câte tipuri sunt simeringurile?

În funcție de componentele la capătul cărora se atașează, există diferite tipuri de simeringuri. Un motor auto are nevoie de simeringuri pentru arborele cotit, pentru pompa de ulei, pentru fulie, pentru planetare, arborele cu came și alte componente importante. Ținând cont de rolul pe care îl au în cazul fiecărei piese în parte simeringurile pot fi cu sens de rotație, fără sens de rotație și cu buză suplimentară.

Când se înlocuiește un simering

Spuneam că simeringul este o garnitură de etanșare, rolul său fiind evitarea pierderilor de ulei sau alte lichide din componenta la capătul căreia este montat. Prin urmare, primul semn că un simering s-a uzat este apariția scurgerilor de fluide, semn că acesta nu mai asigură o etanșeitate totală. Deși 2-3 picături de lichid sau de ulei nu par a fi o problemă majoră, scurgerile nu trebuie ignorate, pentru că nivelul de fluide va continua să scadă, iar atunci lucrurile se pot agrava. Lichidele au rolul de a gresa și de a răci componentele motorului, iar un nivel scăzut, va mări frecarea și va accelera uzura pieselor importante.

Citeste si:
3 surse de unde poți procura piese pentru mașini clasice
3 surse de unde poți procura...

De ce se uzează?

Principalul motiv de uzură al unui simering este uscarea materialului din care este realizat. Uscat fiind, simeringul se crapă sau chiar se rupe, iar atunci nu mai e nimic de făcut decât să-l înlocuiești. Simeringurile se uzează în timp, însă dacă mașina este ținută permanent în soare sau dacă trec zile întregi fără să o pornești iarna, acestea se usucă mai repede. De asemenea, uzura prematură a simeringurilor este o problemă frecvent întâlnită la mașinile folosite rar, care stau mai mult în parcare sau în garaj decât pe șosea.

Cât e de dificil să schimbi un simering

Operațiunea în sine nu este deloc complicată, fiind nevoie dar să demontezi garnitura uzată și să o înlocuiești cu alta nouă. Unele simeringuri sunt amplasate însă în zone mai greu accesibile, iar pentru a le înlocui e nevoie să demontezi alte componente, ca să ajungi la ele. De exemplu, schimbarea unui simering de la partea din față a arborelui cotit nu ridică niciun fel de problemă, însă lucrurile stau cu totul altfel la partea din spate. În funcție de modelul de mașină, pentru această operațiune poate fi nevoie de demontarea transmisiei, ambreiajului și volantei.

Citeste si:
Cu ce te poți deplasa eficient într-un oraș aglomerat: Top 5...
Cu ce te poți deplasa...

Oricât de ușoară sau dificilă ar fi înlocuirea unui simering, aceasta trebuie făcută fără întârziere, pentru că nu se merită ca, pentru o piesă de câteva zeci de lei, să ajungi la pagube de sute sau chiar mii de lei.


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 10 Ianuarie 2022 - 01 : 01

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.