În trecut, anvelopele pentru zăpadă erau numite astfel dintr-un motiv foarte bun: dacă drumul nu era acoperit de zăpadă, erau groaznice.

Anvelopele pentru zăpadă au fost odată dificil de manevrat și aproape lipsite de aderență pe drumurile uscate și, mai ales, umede. O singură oprire de urgență pe uscat ar fi stricat banda de rulare a anvelopei. Asta a fost atunci. Acum, lucrurile stau altfel.

Dacă nu ați condus niciodată pe anvelope moderne de iarnă de calitate superioară, este greu să descrieți sentimentul de eliberare pe care îl obțineți atunci când treceți de la anvelopele din echipamentul original, uzate pe jumătate, la anvelope noi de iarnă.

Cu anvelopele de iarnă de calitate superioară, nu mai sunteți la mila vremii sau a șoferilor din jurul dvs. Mai mult, anvelopele de iarnă de calitate nu sunt inferioare cu aproape nimic echipamentelor originale cu anvelope pentru toate anotimpurile, în condiții de urgență pe drumuri uscate sau pe timp de ploaie.

Bune și pentru drumuri umede dar fără zăpadă

Anvelopele de iarnă sunt potrivite inclusiv dacă vremea este rece sau umedă, dar drumurile sunt lipsite de zăpadă. Pe astfel de drumuri, anvelopele de iarnă de calitate superioară sunt aproape la fel de bune în oprirea de urgență și în viraje ca și anvelopele pentru toate anotimpurile.

Cauciucul benzii de rulare a anvelopelor de iarnă este conceput să exceleze, atunci când temperatura ambiantă scade sub aproximativ 4 grade Celsius. Inginerii din anvelope o numesc „temperatura de tranziție”.

Citeste si:
Risc mare de avalanșe la Bâlea Lac și unele zone din Munţii Făgăraş
Risc mare de avalanșe la...

Pe măsură ce termometrul cade, cauciucul nu mai este flexibil. Cu toate acestea, cauciucul pentru anvelopele de iarnă este conceput pentru a rămâne suplu la temperaturi incredibil de scăzute. Dar acea performanță vine cu un preț: când temperatura crește, banda de rulare a anvelopelor de iarnă se uzează rapid, iar performanța este mult mai mică decât anvelopele pentru toate anotimpurile.

Manipularea treptată

Frânarea nu este singurul lucru care s-a îmbunătățit la anvelopele de iarnă. Manipularea este și ea mai bună.

În urmă cu 25 de ani, anvelopele pentru zăpadă erau cunoscute pentru manipulare imprecisă. Anvelopele de iarnă de calitate superioară de astăzi se simt ca anvelopele all-season și oferă cam aceleași caracteristici de manevrare. Aceste caracteristici de manevrare sunt semnificative, deoarece fiecare vehicul nou de pasageri este echipat cu control electronic al stabilității (ESC).

Puteți considera ESC o versiune computerizată a unui șofer de curse: „simte” ca anvelopele încep să rupă tracțiunea și acționează pentru a împiedica vehiculul să se rotească sau să iasă direct de pe drum. ESC va funcționa mai bine dacă anvelopa oferă aceleași feedback și oportunități de recuperare care ar fi pe placul unui pilot.

Citeste si:
Persoane fără adăpost din Spania, găsite decedate în urma unei...
Două persoane fără adăpost...

În timp ce crește performanța pe drumuri uscate și umede, anvelopele de iarnă sunt și mult mai bune pe zăpadă decât erau anvelopele de zăpadă din epoca anterioară.

Alegeți anvelope de calitate superioară

Este important să selectați anvelope de iarnă de cea mai bună calitate. Ceea ce diferențiază aceste anvelope, în esență, este suma pe care o cheltuiesc pentru cercetare și dezvoltare și pentru angajarea de ingineri extrem de calificați. Pentru a afla ce anvelope sunt cele mai bune, citiți recenzii de încredere, cum ar fi cele de pe magazinele online.

Când să le folosiți și când nu

În timp ce durata de rulare a anvelopelor de iarnă s-a îmbunătățit dramatic, nu este o alegere bună să vă uzați cauciucurile în lunile fierbinți.

Citeste si:
Risc însemnat de avalanșă în zona înaltă a Masivului Făgăraş
Strat de zăpadă de peste 80...

Ar trebui să instalați anvelope de iarnă conform legii. În ceea ce privește bunul simț, ar trebui să folosiți anvelopele de iarnă când vă puteți vedea respirația în timpul zilei.

Unii oameni pot merge un an, sau chiar o viață, și nu își pot pierde niciodată în mod serios tracțiunea pe drumuri uscate sau chiar umede.

Dar în locurile în care zăpada se așează cu adevărat și gheața este un lucru obișnuit timp de câteva luni pe an, un șofer va depăși „limita de aderență” de mai multe ori în drum spre serviciu sau școală. Studiile au arătat că oamenii subestimează radical aderența pe drumurile uscate și o supraestimează radical în zăpadă. Fiecare drum ar putea fi un accident care așteaptă să se întâmple. Tocmai de aceea ar trebui să acordați o atenție deosebită anvelopelor de iarnă.



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.