Prabusirea avionului militar de tipul AN-2 pe Aerodromul Tuzla, judetul Constanta, in data de 5 iulie, s-a produs din cauza ruperii levierului de comanda, in timp ce propagarea fisurilor ar fi putut fi generata de suprasolicitarea lantului longitudinal, ca urmare a incarcaturii apropiate de masa maxima.

Greutatea maxima admisa la decolare a acestui tip de avion este de 5.500 de kilograme, iar greutatea concreta la decolare a fost de 5.260 de kilograme, se arata in rezolutia Parchetului Inaltei Curti de Casatie si Justitie-Sectia Parchetelor Militare.

Desi nu a fost depasita greutatea maxima admisa la decolare, pozitia centrului de greutate al avionului s-a situat la limita maxima admisa spate, noteaza actul citat de MEDIAFAX.

In urma cercetarii efectuate asupra epavei avionului s-a constatat ca partea posterioara a levierului de comanda, respectiv cea care face legatura cu bieleta de comanda, s-a rupt, fiind ulterior distrusa in incendiu prin ardere/topire.


Tragedie aviatica la Tuzla: 12 persoane au murit

Totodata, potrivit expunerii faptelor, in 5 iulie, la ora 17.41, echipajul a primit de la turnul de control informatiile privind conditiile meteo din zona aeroportului si aprobarea pentru decolare, dupa care a accelerat motorul si a inceput rulajul pentru decolare, avionul avand la bord 14 persoane.
Inainte de aceasta, echipajul a mai facut un ultim control vizual al tabloului de bord, si a dat corect comanda electrica de bracare a flapsurilor, la 15 grade

In momentul coliziunii dure cu solul, avionul s-a rupt in mai multe parti, fara a se imprastia: aripile superioare au cazut peste cele inferioare, dar nu s-au desprins de fuselaj, scheletul metalic al cabinei de pilotaj s-a deformat, lonjeroanele care legau ansamblul ampenajului vertical si orizontal (coada avionului) de corpul aeronavei s-au rupt, trenul de aterizare s-a rupt si s-au produs mai multe sparturi, dintre care una in cupola cabinei de pilotaj.

Instantaneu a izbucnit un incendiu violent dinspre partea dreapta-fata a aeronavei, avand ca sursa si fiind intretinut de benzina din rezervoarele sparte situate in aripi si conductele instalatiei de combustibil, aflate, din constructie, pe peretii laterali din interiorul fuselajului, in spatele scaunelor pe care erau asezati parasutistii. La impactul cu solul, din cauza socului fizic si frecarilor puternice, racordurile conductelor de carburant au cedat si benzina cu cifra octanica 100 s-a pulverizat peste persoanele din cabina de pasageri, amplificand incendiul, care a cuprins rapid tot avionul.

Citeste si:
Actorul Christian Oliver și fiicele sale au murit. A avut loc un...
Actorul Christian Oliver și...

Cpt. Balsanu Stefanita Daniel a reusit sa-si revina rapid din soc si sa paraseasca cabina aeronavei prin partea stanga, trecand printr-o spartura aparuta in cupola, deasupra lui, iar Parasutistul Nazare Marius din Fortele Navale a reusit de asemenea sa paraseasca compartimentul cargo printr-o spartura a fuselajului.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.