O noua planeta asemanatoare Pamantului a fost descoperita de astronomi orbitand in jurul altei stele, aproape de centrul galactic al Caii Lactee. Planeta se afla la 20.000 de ani lumina departare si e prea mica pentru a putea fi observata direct prin telescop. Astronomii au reusit sa o descopere gratie efectului planetei asupra luminii stelare. Cercetatorii sunt de parere ca planete precum cea abia descoperita ar putea fi tot mai des intalnite in Univers.

Inca de acum un deceniu, cand a fost descoperita prima planeta in afara sistemului nostru solar, astronomii au sperat ca va fi gasita si o planeta asemanatoare Pamantului, unde sa existe si posibilitatea unor forme de viata.

Din cele 170 de planete despre care se stie pana acum, majoritatea sunt giganti precum Jupiter sau chiar mai mari si care, deci, au fost usor de descoperit.

Dar noua planeta de care s-a aflat acum este doar a doua care se aseamana cat de cat cu Pamantul. Este de aproape cinci ori mai mare decat planeta noastra.

Dar mai important este faptul ca orbita sa este asemanatoare celei pe care o stim - orbiteaza in jurul unei alte stele la o distanta de doua ori mai mare decat distanta la care Pamantul orbiteaza in jurul Soarelui.

Cealalta planeta de care se stia si care se aseamana intru catva cu Pamantul era extrem de aproape de steaua in jurul careia orbita si deci probabil ca si suprafata sa era foarte fierbinte.

Planeta proaspat descoperita ar putea fi insa foarte rece si ghetoasa, fiindca orbiteaza in jurul unei stele minuscule.

Cu toate astea, existenta ei ii face pe astronomi sa spere ca ar putea exista si alte planete asemanatoare si care poate orbiteaza in jurul unor stele mai mari. Mai mult, se spera ca intr-o zi vom afla ca nu suntem singuri in Univers.

Sursa: Bbc.co.uk