Cuvintele-cheie alese pentru a identifica reclamele afisate pe ecranele internautilor, pornind de la cautarile pe care acestia le efectueaza pe Google, dezvaluie existenta unor prejudecati rasiale.

Latanya Sweeney, profesoara la Universitatea Harvard, a descoperit "discriminari importante din punct de vedere statistic", comparand reclamele afisate cu rezultatele acelor cautari efectuate pe motorul Google, intrucat acestea din urma vizeaza nume care sunt adeseori asociate cu persoane caucaziene sau cu persoane de culoare.

Reclamele care insotesc cautarile de pe Google ce vizeaza nume asociate cu persoane de culoare, precum "Ebony" sau "DeShawn", tind sa sugereze o activitate infractionala, asa cum indica de exemplu ofertele de verificare a cazierului unei persoane, spun autorii studiului.

Cautarile care vizeaza nume asociate mai degraba cu persoane caucaziene, precum "Jill" sau "Geoffrey", conduc la reclame considerate neutre.

Aceasta situatie "te face sa iti pui anumite intrebari, te face sa vrei sa stii daca tehnologia asociata reclamelor de pe Google dezvaluie prejudecatile rasiale existente in societate si, mai ales, daca tehnologiile din domeniul publicitatii si din domeniul cautarilor pe internet pot sa evolueze in viitor pentru a garanta impartialitatea rasiala", afirma Latanya Sweeney intr-un mesaj postat pe blogul ei, scrie MEDIAFAX.

Companiile care posteaza anunturi pe internet platesc anumite sume pentru ca reclamele lor sa fie afisate atunci cand anumite cuvinte sunt cautate pe Google, cu scopul de a-si identifica mai bine publicul-tinta. Reprezentantii grupului Google sustin ca aceasta procedura este neutra din punct de vedere rasial si ca rezultatele afisate depind de deciziile luate de firmele de publicitate.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.