Pasagerii vor putea sa urce, in curand, la bordul avioanelor cu creme, geluri sau lichide cosmetice, spre deosebire de situatia curenta, in care acestia nu au voie sa urce in avion cu asemenea substante, a anuntat luni Organizatia Aviatiei Civile Internationale (OACI), citata de AFP.

"In urmatorii doi ani, toate acestea se vor incheia", gratie instalarii unor echipamente care permit detectarea explozibililor, a declarat secretarul general al acestei agentii ONU, francezul Raymond Benjamin, relateaza MEDIAFAX.

In schimb, el a apreciat ca scanerele corporale, la care Italia intentioneaza sa renunte, ar trebui sa fie dezvoltate, ele urmand sa permita, in timp, reducerea cozilor de asteptare. Exista cateva variante posibile, si anume unele tari risca sa respinga pasagerii care refuza sa treaca prin aceste scanere, iar altele vor propune, optional, perchezitii corporale.

La cea de a 37-a Adunare trienala a OACI, care se desfasoara timp de zece zile, incepand de marti, la Montreal, vor participa aproximativ 1.200 de delegati, intre care 40 de ministri. In cadrul adunarii vor fi dezbatute trei capitole mari, si anume siguranta transporturilor, sau altfel spus lupta impotriva terorismului, securitatea acestora si eforturile de reducere a impactului avioanelor asupra mediului.

Statele Unite vor fi reprezentate de secretarul pentru Transporturi, Ray LaHood. Secretarul pentru Securitate Interna, Janet Napolitano, va interveni in prima zi a lucrarilor, marti.

Incalzirea climatica

In ceea ce priveste incalzirea climatica, aviatia internationala produce doar 1,4 la suta din emisiile de gaze cu efect de sera, a subliniat Benjamin, un nivel pe care intentioneaza il reduca cu 2 la suta pe an, pana in 2020.

Aceste eforturi nu fac parte, ci sunt paralele cu angajamentele Protocolului de la Kyoto, un lucru care provoaca o anumita tensiune cu tarile in curs de dezvoltare, care fac parte din grupul celor 77, condus de China, Brazilia si India, care ar prefera cadrul de la Kyoto.

Aceste tari apreciaza ca, daca revendicarea lor, ca tarile industrializate sa suporte reducerea lor de emisii de gaze, va fi acceptata, ele ar obtine mai mult in cadrul Conventiei asupra Schimbarilor Climatice decat prin OACI.

Citeste si:
Un avion cu 28 de persoane la bord s-a prăbușit în Rusia
Un avion cu 28 de persoane la...

La Montreal risca sa fie adusa in discutie si o alta divergenta, si anume ca Uniunea Europeana (UE), care vrea sa avanseze in lupta impotriva schimbarilor climatice, intentioneaza ca din 2012 sa aplice o directiva prin care vor fi taxate emisiile de carbon ale zborurilor care pleaca din si au ca destinatie Europa.

Dar Statele Unite se opun acestei intentii. Washingtonul ar fi de acord sa plateasca numai pentru emisiile pe care le vor produce deasupra Europei, dar nu si pentru avioanle care pornesc de pe teritoriul sau, a declarat Benjamin.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.