O sursa din serviciile de securitate occidentale, sub acoperirea anonimatului,a declarat ca aceasta prabusire a fost privita pana in prezent drept un accident, fara a oferi alte detalii.
Autoritatile sunt nelamurite cum de un avion modern s-a putut prabusi fara ca echipa experimentata de trei piloti sa aiba timp sa transmita un SOS.
"Sentimentul este ciudat, Multi oameni cred ca terorismul nu poate fi exclus, dar nu avem nimic care sa sustina" aceasta teorie, a subliniat Claude Moniquet, de la Centrul european pentru informatii strategice si securitate, cu sediul la Bruxelles.
Air France si ministrii din Guvernul francez au declarat ca vremea nefavorabila si turbulentele s-au aflat, probabil, in spatele dezastrului, dar au refuzat sa respinga alte cauze, inclusiv terorismul. Speculatiile despre o bomba au fost alimentate de dezvaluirea ca Air France a primit un telefon anonim in care era avertizat ca o bomba se afla la bordul avionului care a decolat de la Buenos Aires in 27 mai, cu patru zile inainte de prabusirea Airbusului A330. Un purtator de cuvant al companiei a declarat ca avionul a fost verificat, fara a fi gasita vreo bomba. El a precizat ca astfel de amenintari sunt relativ obisnuite.
O sursa din politia pentru securitatea aeronautica din Argentina a declarat pentru Reuters ca autoritatile franceze nu au cerut informatii suplimentare despre amenintarea cu bomba din 27 mai. Un judecator a ordonat o ancheta de rutina dupa apelul telefonic, iar o sursa apropiata instantei insarcinate cu acest dosar a declarat ca deocamdata eforturile de a identifica autorul amenintarii nu au dat rezultate deocamdata. Potrivit aceleiasi surse, un barbat a dat telefon la un birou al Air France din centrul capitalei argentiene si a intrebat la ce ora decoleaza avionul. "Este o bomba in avion", a spus el, dupa care a inchis.
Analistii pe probleme de securitate cred ca agentiile de informatii care monitorizeaza site-urile si intercepteaza convorbiri telefonice ar fi remarcat eventuale discutii despre acest incident in randul gruparilor extremiste, daca una dintre ele ar fi fost responsabila.
Moniquet a dat asigurari ca centrul sau de reflectie "nu a gasit nimic" pe site-urile extremiste. Si centrul de monitorizare a terorismului SITE a anuntat ca nu a descoperit "nimic intersant".
Philip Baum de la Aviation Security International, a subliniat, insa, ca faptul ca nimeni nu si-a asumat responsabilitatea nu exclude o mana criminala. "Dar ar fi foarte neobisnuit sa nu existe nicio amenintare clara vizand acel avion sau ruta in general. Si apoi nicio revendicare imediat dupa atac, ceea ce reduce probabilitatea unei actiuni intentionate", a spus el.
"Concluzia este ca trebuie sa obtinem resturile" avionului, a subliniat Chris Yates, de la Jane's Aviation. "Daca vorbim despre un dispozitiv exploziv, chiar daca epava a fost sub apa o perioada considerabila de timp, tot exista dovezi fizice care sa arate ce s-a intamplat", a adaugat el.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Inițiativa europeană prin care România ar putea recicla mai eficient sticla
Sursa: green.start-up.ro
-
Laura Olaru, antreprenoarea care a pariat totul pe genți: Trebuie să fii un...
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în săptămâna 1-7 aprilie în funcție de zodie
Sursa: garbo.ro
-
Emi Gal, fondatorul român care facilitează oamenilor lupta eficientă cu cancerul
Sursa: start-up.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 29 martie 2024?
Sursa: kudika.ro
-
Eleni Skoura, ING Bank: Personalizarea înseamnă informația potrivită, la...
Sursa: futurebanking.ro
-
Inspector ITM, reţinut după ce ar fi beneficiat de un plin de benzină pentru...
Sursa: wall-street.ro