Manga si eroii desenelor animate nipone ar putea salva Japonia de la criza economica iminenta, a declarat saptamana trecuta, primul ministru Taro Aso, un fan inrait al animatiilor traditionale.
"Cuvantul manga a intrat in vocabularul global, iar Japonia a dezvoltat o adevarate industrie care isi atrage consumatori din intreaga lume cu produse precum: animatii, jocuri, dar si elemente de stil, denumite generic Japan Cool", a precizat primul ministru japonez, citat de AFP.

In timp ce a doua putere economica mondiala se lupta cu cea mai adanca criza de la cel de-al 2 lea Razboi Mondial pana acum, solutia gasita de Aso este facilitarea exportului de manga, jocuri video, fashion si alte produse culturale care abunda in Japonia si cu care oricum occidentalii sunt familiarizati.

"Foarte multe magazine originale japoneze se bucura de o popularitate de top pe piata mondiala", a mai adaugat premierul in varsta de 68 de ani. Coreland popularitatea produselor artistice japoneze si cultura urbana cu afacerile, este lesne de inteles de ce isi doresc japonezii sa transforme acest curent intr-o industrie de peste 20-30 milioane de yeni (200-300 miliarde de dolari) si sa creeze peste 500.000 de locuri de munca pana in 2020.

Cunoscut pentru actiunile sale radicale si uneori inedite, Taro Aso s-a gandit sa-si reinnoiasca imaginea si perceptia pe care o au oamenii despre el, proclamandu-se un "Otaku", adica un impatimit al manga si al jocurilor video, ale carui hobby-uri se apropie mai degraba de obsesii.

Cinicii vad in initiativa lui Aso doar o miscare politica inteligenta, menita a-i atrage de parte sa pe toti sustinatorii acestui curent, care in Japonia nu sunt putini deloc, comenteaza The Guardian. Fanii manga au organizat chiar o manifestatie pentru a-si arata sustinerea fata de Aso, toamna trecuta, cand acesta a raspandit vestea buna a industrializarii manga in cartierul otaku din districtul Akihabara.

Agentia pentru afaceri culturale din Tokio a declarat ca, pentru a crea un Centru National al artelor media care ar promova cultura populara japoneza peste granite este nevoie de peste 12 miliarde de yeni. Manga cuprinde orice tema posibila, incepand de la povestiri de dragoste pe intelesul copiilor pana la probleme politice ori istorice, sport si pornografie. Cele mai importante dintre acestea sunt de obicei transformate in seriale Tv sau in filme. Sazae-san, o serie de benzi desenate despre o familie tipic japoneza, aparuta prin 1946, s-a mutat pe micile ecrane in 1969 si a devenit cel mai longeviv program de desene animate din toata istoria manga - inca mai ruleaza la televiziunea publica japoneza.

"Manga obisnuia sa fie privit ca un program cultural pentru copii pana la varsta de 15 ani", a declarat pentru Kyodo News, criticul de manga Haruyuki Nakano la cea de-a 50 aniversarea a 2 dintre cele mai faimoase BD japoneze. "Insa copii supradotati si baby-boom de dupa razboi nu au renuntat la produsele lor manga preferate nici dupa ce au intrat la liceu si au devenit adulti. Asta a contribuit la raspandirea acestei culturi urbane in intreaga Japonie", a mai adaugat acesta.

Odata traduse, manga japoneze au inregistrat un real succes si pe piata americana, iar vanzarile si comenzile de pe internet au intrecut chiar si jocurile pe consola si desenele animate online. Piata traditionala japoneza de manga a depasit peste 400 de miliarde de yeni in 2007, 580 in 2008, specialistii asteaptandu-se ca cifra de vanzari sa ajunga la peste 700 de miliarde de yeni pana in 2012.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.