Primele fosile de dinozauri cu pene nord-americani, vechi de aproximativ 75 de milioane de ani, au fost descoperite in Canada, se afirma intr-un studiu publicat in revista americana Science.

Pana la aceasta descoperire, fosilele unor astfel de dinozauri au fost gasite doar in China si in Germania.

"Aceasta descoperire (facuta in provincia canadiana Alberta, n.r.) este cu adevarat imbucuratoare, pentru ca este pentru prima data cand fosilele unor dinozauri cu pene au fost gasite pe continentul american", a declarat Darla Zelenitsky, profesor de paleontologie la Universitatea Calgary, coordonatoarea principala a studiului.

"In plus, spre deosebire de numeroasele schelete cunoscute de ornithomimus, care seamana cu strutii moderni, aceste exemplare sunt primele care dezvaluie faptul ca acesti dinozauri erau acoperiti cu pene, la fel ca mai multe alte grupe de dinouzauri teropozi", a adaugat ea.

Cercetatorii au gasit amprente ale penelor fosilizate impreuna cu scheletele unui exemplar tanar de ornithomimus si cele provenind de la doua animale adulte. Potrivit autorilor acestui studiu, descoperirea i-a determinat pe oamenii de stiinta sa presupuna ca toti dinozaurii ornithomimus aveau pene, scrie MEDIAFAX.

Cele trei schelete descoperite releva in acelasi timp schimbarile la nivelul penelor acestor dinozauri pe parcursul intregii vieti.

"Acei dinozauri erau acoperiti cu un fel de puf in prima parte a vietii si apoi le cresteau pene sub membrele anterioare, inainte de a forma un fel de aripi mai tarziu, la varsta adulta", a explicat Darla Zelenitsky.

"Aceste caracteristici difera de cele observate la pasari, ale caror aripi se dezvolta in general la varsta foarte tanara, la scurt timp dupa eclozare", a precizat ea.