Persoanele in varsta asimileaza mai bine informatiile noi daca le invata mai degraba printr-o metoda "dura" (incercare/eroare) decat printr-o metoda "usoara" (intrebare urmata de raspunsul corect).
Potrivit unui studiu canadian publicat miercuri in revista Psychology and Aging, specialistii de la Institutul de cercetari Rotman, de la centrul Baycrest despre conditia mintala a persoanelor in varsta, afiliat Universitatii din Toronto, au demonstrat pentru prima data faptul ca persoanele in varsta - mai precis creierul acestora - invata mai usor decat persoanele tinere prin metoda incercare/eroare.

Concluziile acestui studiu i-au surprins pe educatorii si medicii specializati in recuperarea cognitiva, scrie MEDIAFAX. Studiul contrazice astfel o serie de articole publicate in numeroase reviste stiintifice, potrivit carora comiterea de erori in cursul procesului de invatare prejudiciaza memoria persoanelor in varsta, iar metoda pasiva "fara eroare", prin memorare, cu raspunsul corect furnizat celui care invata, este mai buna pentru creier.

"Literatura stiintifica a promovat in mod traditional invatarea fara greseala pentru adultii in varsta. Totusi, studiul nostru a aratat ca, atunci cand acestia studiaza o materie conceptuala, in care ei pot sa stabileasca o relatie semnificativa intre erorile lor si informatia corecta pe care trebuie sa o retina, erorile pot juca un rol cu adevarat pozitiv in procesul de invatare", a declarat Andrée-Ann Cyr, principalul autor al studiului.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.