Cercetatorii au descoperit ca organismele se reproduc incrucisat, mai degraba decat asexuat, pentru ca acest fel de inmultire tine la distanta atacurile parazitilor.
Constatarile vin in sprijinul teoriei evolutioniste, in care din doua organisme rezulta un pui cu un cod genetic nou, mult mai rezistent, scrie MEDIAFAX.

Se pare ca din amestecul fondului genetic de la doua organisme rezulta un pui cu un cod genetic nou, mult mai rezistent la atacurile parazitilor. Fertilizarea incrucisata ajuta organismele sa se inarmeze impotriva bacteriilor si parazitilor de tot felul, informeaza BBC News.

Potrivit unui studiu publicat in revista Stiinta, sexul da viermilor puterea de a lupta impotriva parazitilor. Viermii fortati sa se reproduca asexuat au fost doborati de o bacterie infectioasa si au murit.

Cercetatorii spun ca rezultatele sunt dovada cea mai convingatoare pana in prezent pentru o terorie-cheie in biologia evolutionista. Teoria sustine ca sexul a evoluat pentru ca permite organismele sa-si improspateze fondul genetic in noi combinatii care sa tina departe atacurile parazitilor.

• Sexul a tulburat multa vreme biologii evolutionisti

Reproducerea asexuata - cea in care organismele isi cloneaza propriul material genetic - are mai mult sens. Organismul nu are nevoie sa caute si sa seduca un partener, sa lupte pentru competitie, sau sa fie in pericol de a contracta tot felul de boli cu transmitere sexuala.

Mai mult, dat fiind ca un organism a supravietuit suficient de mult timp pentru a se reproduce, probabil are deja un material genetic bun, pregatit pentru inmultire. De ce sa riste sa "dilueze" acest material curat cu genele necunoscute de la un alt organism?

Cu toate acestea, sexul exista. Majoritatea plantelor si animalelor se reproduc in acest fel. Insa ca sa te convingi pe deplin, afla care sunt si cele mai mai bizare ritualuri de imperechere.