Au mai ramas doua zile pana cand cei mai talentati piloti romani vor face spectacol la Otopeni Air Show 2010.
Gheorghe Stancu, Emil Tecuceanu, Ion Staiculescu, Florin Ionescu, Viorel Calenciuc sunt unii dintre cei mai experimentati si competitivi piloti romani. Cu mii de ore trecute in carnetul de zbor, cu experiente traite la intensitati maxime, cei cinci piloti vor fi protagonistii celor mai spectaculoase demonstratii care vor avea loc pe cerul de deasupra Aeroportului Henri Coanda, in cadrul mitingului Otopeni Air Show 2010.

Pasionati, fara exceptie, inca din copilarie de taina zborului, Gheorghe Stancu, Emil Tecuceanu, Ion Staiculescu, Florin Ionescu, Viorel Calenciuc vor participa, pe 17 iulie, la cel mai spectaculos miting aerian organizat in acest an in Romania.

Toti cei cinci sunt piloti ai Fortelor Aeriene Romane si vin cu ani de experienta capatata la mansa zecilor de aerovane pe care le-au condus de-a lungul carierei.

Cu peste 2.200 de ore de zbor la activ si un palmares impresionant in privinta exercitiilor militare si a spectacolelor aviatice la care a participat in tara si in strainatate, cpt. comandor Gheorghe Stancu va fi cel care va despica cerul pe 17 iulie la bordul unui Mig 21 Lancer. Abia asteapta aceasta noua demonstratie in zbor, pentru care are acelasi entuziasm dintodeauna. “Aceasta profesie cere dedicare aproape totala si trebuie sa pui mult suflet atunci cand o practici. Este singurul lucru de care nu m-am plictisit niciodata”, marturiseste cpt. comandor Gheorghe Stancu.

Publicul prezent la Otopeni Air Show va fi martorul unor demonstratii de viteza, precizie si coordonare pe care cei cinci piloti le vor aduce in aer. Aeronavele militare pe care le vor pilota nu doar ca vor face parada pe cer, dar vor trasa si numere de acrobatii cu totul spectaculoase. E lesne de inteles, dat fiind ca acesti virtuozi ai aerului urca de fiecare data la bord cu intentia de a obtine performante care sa le intreaca pe precedentele. “Performanta intr-un zbor controlat 100%”, spune comadorul Viorel Calenciuc despre primele sale ganduri atunci cand urca la bord. Chiar si asa, toti au emotii la fiecare decolare. “La experienta pe care o am in aviatie, emotiile s-au schimbat un pic fata de inceputuri. Dar in aviatie, ele sunt permanente”, spune cpt. comandor Florin Ionescu.

Citeste si:
Alertă falsă cu bombă pe Otopeni
Alarmă falsă / Amenințare cu...

Sunt oameni care isi considera meseria periculoasa, dar nu cu mult mai periculoasa decat altele. Chiar daca, uneori, experientele traite ating cotele maxime ale emotiilor. “Cu doua saptamani inainte de nasterea fiicei, in decolare cu un MIG-21, mi s-a deschis cupola. Fileurile de aer au distrus-o si bucati din ea m-au lovit si, de asemenea, si avionul a avut de suferit. Am zburat 40 de minute fara cupola cu viteze intre 400 si 700 km/h”, povesteste cpt. comandor Florin Ionescu. Si cpt. comandor Ion Staiculescu a trebuit sa rezolve o situatie asemanatoare cand, in timpul unei decolari, cupola unui aparat MIG 15 pe care il pilota s-a deschis. Iar locotenent-comandor Emil Tecuceanu a avut de infruntat o furtuna puternica de praf in misiunea militara Tallil-Bagdad.

Neprevazutul poate urca oricand la bord odata cu acrobatii aerului. Tragica intamplare care a avut loc pe aerodromul din Tuzla saptamanile trecute dovedeste o data in plus acest lucru. Iar cei cinci piloti care vor performa in fata publicului pe 17 iulie - si o vor face cu acelasi profesionalism - vor inchina demonstratiile lor colegilor disparuti. [Tragedie aviatica la Tuzla: 12 persoane au murit]

Otopeni Air Show 2010, organizat in 17 iulie, va reuni 63 de aeronave civile, sportive si militare, 112 piloti si 22 de parasutisti. Participantii vor reprezenta organizatii ale aviatiei romane: Fortele Aeriene Romane, Aeroclubul Romaniei, Iacarii Acrobati, Special Air Services, Scoala Superioara de Aviatie Civila, Tarom, Direct Aero Services. In cadrul mitingului va evolua si invitatul special Jurgis Kairys (Lituania), dublu campion mondial si unul dintre cei mai valorosi acrobati ai zborului din lume la clasa nelimitat.

Citeste si:
Avioane de luptă F-16 pentru Ucraina; instruirea piloților se va...
Avioane de luptă F-16 pentru...

Veti putea urmari in evolutii, printre altele, Extra 300 L, IAR 99 Soim, IAR 330 Puma SOCAT, planoare IS 28B2 si IAR 35, MIG 21 Lancer, Yak 52, Sukhoi 31 sau JuKa, Boeing 737, C27-Spartan.

Dincolo de numarul impresionant de participanti si evolutiile spectaculoase pregatite, Otopeni Air Show 2010 va celebra si centenarele a doua momente esentiale din istoria aviatiei nationale:

• primul zbor al unui aviator roman realizat cu un avion de conceptie romaneasca pe un aerodrom din Romania - Aurel Vlaicu, la Cotroceni, in 17 iunie 1910.
• primul zbor al unui aeroplan cu reactie din lume - Henri Coanda, la Issy les Moulineaux, in 16 decembrie 1910.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.