'Noii barbati' cheltuiesc mai mult decat femeile pe cosmetice, traiesc cu mamele lor si probabil unii dintre ei poarta sutiene. Ce s-a intamplat cu barbatii adevarati care agata tot ce prind, beau bere si sunt insensibili? Ei bine s-au pus pe mancat iarba.
Barbati, daca vi se pare ca niciun stil nu va mai atrage, puteti opta pentru noul trend impus de japonezii de pana in 30 de ani, care au renuntat la muschi si costume business pentru un stil efeminat si o dieta "ierbivora".

Porecliti "mancatorii de iarba" sau barbatii-ierbivori, noul prototip masculin prefera tratamentele faciale si ingrijirea corporala personala mai mult decat orice activitate. Nu ne-am mira daca ar renunta la o intalnire pentru o sedinta la spa. Oricum, "ierbivorii" sunt total opusi metrosexualilor generatiilor precedente. Sunt tineri, castiga putin, cheltuie putin, dar se axeaza foarte mult pe aspectul lor fizic si pe aparitia in spatiul public. Sunt dezinteresati in alegerea unei cariere puternice, masculine si nu dau doi bani pe relatii amoroase, sexuale ori casatorie.

Maki Fukasawa, ziarist si fin analist al culturii populare a ales acest termen in 2006 intr-o serie de articole care ii descria pe noii tineri ai Japoniei ca niste "tinerei" fara incredere in ei, contrar aspectului de macho-man, dureros de timizi in fata femeilor. Unii dintre ei nu sunt nici macar interesati de sex si se declara fani ai dulcegariilor si gesturilor feminine cum ar fi folosirea lasciva a privirii.

Noii barbati nu mai sunt interesati de sex

Maki Fukasawa i-a numit ierbivorori tocmai din acest dezinteres aratat fata de sex. In Japonia, sex-ul este tradus prin "relatie carnivora", iar cum ei nu sunt interesati de carne, ce-ar putea fi altceva decat ierbivori? Potrivit unui articol publicat de CNN, termenul a devenit deja familiar in Japonia si sunt acceptati unanim. Fukasawa marturiseste ca acesti barbati fac parte din generatia baby-boom care privesc iubirea si sexul intr-o maniera agresiva, dar totusi pasiva. Dar ca rezultat al dezvoltarii lor in perioada in care Japonia a trecut printr-o economie tulbure (anii '90), si-au pierdut din orientarea scopurilor, potrivit Independent. Infatisarea lor vine tocmai din faptul ca femeile au capatat mai multe optiuni ale expresiei stilului in ultima perioada decat barbatii.

Paradoxal, contrar parintilor sau predecesorilor lor, acesti tineri pun familia si prietenii inaintea muncii, desi sunt aspru criticati de catre cei varstnici, care spun ca "Trebuie sa fii carnivor, atunci cand trebuie sa iei decizii in viata. Ar trebui sa fii proactiv, nu pasiv toata viata ta".


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.