Facebook si-a propus sa afle cat de fericiti sunt utilizatorii din fiecare tara prin intermediul Indexului National al Fericirii. Serviciul a fost lansat, pentru moment, doar in Statele Unite ale Americii, insa conform reprezentantilor retelei sociale poate fi usor adaptat pentru fiecare tara.
Principiul de functionare are la baza analiza calitativa si cantitativa a postarilor. In functie de numarul si conotatiile cuvintelor (pozitive sau negative), se identifica starea de spirit a utilizatorilor, care, agregata cu starile restului de utilizatori dintr-o tara, indica un nivel brut al fericirii, potrivit BankNews.

"In fiecare zi, prin intermediul postarilor pe conturile Facebook, oamenii isi impartasesc sentimentele si starea de spirit. Aceste update-uri sunt mici ferestre spre sufletele oamenilor. Grupate, se transforma intr-o fereastra mai mare spre sufletul colectiv al unei natii", spune Adam Kramer, creatorul indexului Fericirii, intr-un post pe un blog Facebook.

In acest proiect, site-ul a lucrat cu un grup de psihologi pentru identificarea celor mai relevante cuvinte caracteristice fericirii si tristetii.

Numai in America exista aproximativ 100 de milioane de useri activi ai sitului Facebook, potrivit NY Times.

Ideea pe care se bazeaza psihologii cand interpreteaza aceste date este ca o persoana isi alege cuvintele in functie de trairile si starile pe care le are la un moment dat. Acest lucru se vede cel mai bine in statusurile obisnuite pe care tinerii le updateaza pe siturile de acest gen (Facebook ori Twitter).


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.