Renault a organizat un test al carui scop a fost obtinerea celui mai redus consum de combustibil, in conditii reale de trafic.

Record de consum pentru noul Renault Symbol!Constructorul francez a inceput in forta campania de promovare a noului Renault Symbol, model destinat celor cu bugete reduse, extrem de atenti la consumul de combustibil. Tocmai pentru a demonstra cat de economic poate fi noul Symbol, chiar mai economic decat scrie in fisa tehnica a masinii, Renault a organizat competitia Symbol ECO Challenge. Aceasta s-a desfasurat in Turcia, tara in care este produs modelul si a constat in parcurgerea unui traseu de 1.430 km.

Record de consum pentru noul Renault Symbol!La test au participat 3 modele Renault Symbol, toate cu aceeasi motorizare: 1,5 dCi si 85 CP. Acestea au parcurs in doua zile distanta de 1.430 km, plecarea si sosirea facandu-se la Istanbul, dupa un ocol prin orasul Izmir. Traseul a inclus diferite tipuri de drumuri, deschise circulatiei publice, drumuri reprezentative pentru utilizarea masinii de catre clientii turci. Soferii au incercat sa mearga cat mai economic, respectand o serie de indicatii foarte importante pentru obtinerea rezultatului dorit.

Record de consum pentru noul Renault Symbol!La finalul parcursului, s-a constatat ca cel mai bun consum pe distanta mentionata mai sus a fost de 3,15 litri/100 km, in regim mixt, adica semnificativ mai putin decat cei 4,3 litri/100 km, consum mixt trecut in fisa tehnica a masinii. Emisiile de noxe corespunzatoare consumului de 3,15 litri/100 km sunt de 85 grame/km.

Record de consum pentru noul Renault Symbol!
Francezii au facut si niste calcule si spun ca, la acest nivel de consum, un rezervor plin ajunge pentru parcurgerea unei distante de 1.700 km.
Renault spune ca masinile au fost unele de serie, fara nici un fel de modificari, iar rezultatul se datoreaza unor tehnici de condus economic, tehnici pe care francezii ni le si dezvaluie:

1. Perfectioneaza modul in care schimbi treptele:
- retrogradeaza cand turometrul arata 1.000 rpm.
- schimba intr-o treapta superioara la 2.000 rpm in cazul motoarelor diesel si la 2.400 rpm in cazul celor pe benzina.
La 50 km/h ar trebui deja sa fii in treapta a patra sau a cincea.

2. Trebuie sa conduci cursiv:
- mentine viteza constanta cat de repede se poate, incepand de la 40 km/h.
- foloseste frana de motor si incearca sa folosesti franele normale cat mai putin posibil.
Cand rulezi cu 50 km/h, in treapta a cincea, ridica piciorul d epe acceleratie cu 100 metri inainte de semafor - daca acesta este pe culoarea rosie.

3. Gandeste-te la modul in care accelerezi:
- pana la viteza de 50 km/h este de preferat sa accelerezi ceva mai puternic pentru a ajunge in treapta a cincea.
- dupa 50 km/h trebuie sa accelerezi lent.

4. Urcarile si coborarile:
- mentine viteza constanta cand cobori
- cand urci poti lasa masina sa mai piarda din viteza, dar fara sa incurci ceilalti participanti la trafic. Incearca sa mentii o viteza constanta peste 40 km/h.
Foloseste coborarile pentru a ridica piciorul de pe acceleratie, nu pentru a mari viteza.

5. Foloseste inteligent motorul:
- opreste motorul daca stationezi mai mult de un minut.
- nu incalzi motorul nici macar iarna.
Pleaca de pe loc imediat ce motorul a pornit.

6. Ai grija de masina:
- verifica presiunea din pneuri o data pe luna.
- daca vrei sa folosesti aerul conditionat, ai grija ca diferenta dintre temperatura interioara si cea exterioara sa nu fie prea mare (maxim 5 grade Celsius).
- nu lasa bagaje in masina, daca nu ai nevoie de ele - adauga greutate


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.