Abarth, divizia sportiva a celor de la Fiat vine oficial in Romania, prin intermediul Autoitalia Group.

Abarth LogoNume foarte cunoscut in special celor pasionati de marcile italiene, Abarth a cunoscut o revenire puternica in ultimii ani, datorita noilor produse bazate pe actualele modele Fiat. Divizia sportiva a italienilor are acum ce oferi si vine si in Romania, oficial. Inaugurarea showroom-ului dedicat marcii Abarth, situat in complexul City Gates (Piata Presei Libere) va avea loc pe 22 aprilie. In scurt timp, va fi deschis si site-ul oficial, www.abarth.ro.

Gama actuala a marcii Abarth

Abarth 500Abarth 500. Fara indoiala, unul dintre cele mai interesante modele Abarth este modelul bazat pe Fiat 500. Micul hatchback italian, foarte apreciat pentru modul in care reinterpreteaza designul predecesorului sai din anii ’50, pastreaza acelasi dimesiuni sub umbrela Abarth, dar vine cu performante foarte interesante si un kit de exterior pe masura. Motorul este unul de 1,4 litri, turbo, care produce 135 CP/5.500 rpm si 206 Nm/3.000 rpm, asa ca micul Abarth 500 accelereaza de la 0 la 100 km/h in 7,9 secunde si atinge o viteza maxima de 205 km/h. Consumul mediu este de 6,5 litri/100 km.

Abarth 500 EsseesseAbarth 500 “esseesse”. Denumirea vine de la SS (SuperSport), acelasi motor de 1,4 litri turbo fiind modificat in asa fel incat ajunge sa produca 160 CP/5.750 rpm si 230 Nm/3.000 rpm. Viteza maxima ajunge in cazul acestei versiuni la 205 km/h, iar acceleratia 0 – 100 km/h este posibila in 7,4 secunde, cam la acelasi nivel cu al mai multor hothatch-uri compacte cu motoare de peste 200 CP.

Abarth 695 Tributo FerrariAbarth 695 “Tributo Ferrari”. Un model special, vazut ca o alternativa de transport urban pentru posesorii de Ferrari, 695 “Tributo Ferrari” vine cu modificari majore, care trimit catre unele solutii folosite de modelele calutului cabrat. Rosul Ferrari cu dungi argintii, jantele speciale si cele 4 iesiri ale espamentului, incadrate intr-un difuzor de aer sunt acompaniate de modificari importante la nivel tehnic. Motorul de 1,4 litri ajunge la 180 CP/5.750 rpm, cuplul maxim este de 230 Nm/3.300 rpm, iar Abarth spune ca micul bolid ajunge la 100 km/h in mai putin de 7 secunde, viteza maxima fiind de 225 km/h. Cutia de viteze este una cu comanda electromecanica, butoane de selectare pe bord si padele pe volan pentru schimbarea treptelor.

Abarth 500CAbarth 500C. Versiunea decapotabila a lui Abarth 500 va fi prezentata saptamana viitoare la Salonul Auto de la Geneva. Motorul de 1,4 litri T-Jet este setat pentru 140 CP/5.000 rpm, iar cuplul maxim de 180 Nm ajunge la 206 Nm cand este selectat modul “Sport”. Cutia este, ca si la 695 “Tributo Ferrari”, cea MTA (Manual Transmission Automated), adica o cutie manuala al carei schimbator a fost inlocuit o comanda electronica, treptele putand fi schimbate de la cele doua padele de pe volan. Abarth 500C atinge o viteza maxima de 205 km/h si accelereaza de la 0 la 100 km/h in 8,1 secunde, inconditiile in care cnsumul mediu este de 6,5 l/100 km.

Abarth Punto EVOAbarth Punto EVO. Noul model, bazat pe versiunea cu facelift a lui Grande Punto, numita acum Punto EVO. Hothatch-ul italian este echipat cu un propulsor turbo, de 1,4 litri, care produce acum 165 CP/5.500 rpm si 250 Nm/2.250 rpm datorita tehnologiei de admisie Multiair si noului turbocompresor de proveninta Garrett.
Transmisia este asigurata de o cutie manuala, cu 6 trepte, iar soferul poate adapta raspunsul acceleratiei si asistarea directiei prin intermediu a doua butoane – Normal si Sport. Abarth Punto EVO accelereaza de la 0 la 100 km/h in 7,9 secunde si atinge o viteza maxima de 213 km/h. Italienii au dotata masina cu sistem Stop/Start, acesta find unul dintre motivele pentru care consumul mediu oficial a fost calculat la 6 litri/100 km.

In afara de aceste versiuni de strada, Abarth produce si modelele Abarth 500 Assetto Corse (circuit) si Abarth 500 R3T (raliuri), dar organizeaza si competitii monomarca pentru acestea.

Abarth 500 oldMarca Abarth, care si-a consolidat numele in domeniul curselor, a fost cumparata de Fiat in 1971, dar in anii ’90 a fost o prezenta destul de stearsa in peisajul industriei auto. A fost relansata in 2007, cu destul succes daca ne gandim ca din 2008 pana acum Abarth a vandut circa 20.000 de masini, printre care 8.400 de exemplare Abarth 500 si 2.700 de Abarth Grande Punto.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.