Dupa succesul primei generatii M5, BMW a plusat serios la capitolul tehnologie cu a doua generatie, bazata pe modelul E34.

Mult mai modern decat predecesorul sau, al doilea M5 beneficiaza pe langa o tehnologie mai elaborata si de un design care nu s-a demodat nici pana la ora actuala. Modelul a debutat in 1988 si a fost fabricat pana in 1995, cifrele de productie (circa 12.250 exemplare) fiind sensibil mai mari decat cele ale primei generatii.
La inceputul vanzarilor, M5 dispunea de o versiune imbunatatita a motorului de 3,6 litri, cu 6 cilindri in linie de pe prima generatie M5. Puterea era de 315 CP la 6.900 rpm fata de 286 CP cat avea primul M5, iar cuplul ajunsese la 360 Nm la 4.750 rpm.

Remember: A doua generatie BMW M5 (E34)

Motorul a fost modificat in asa fel incat sa respecte de la inceput normele de poluare din toate tarile unde a fost comercializata masina, astfel ca nu au mai existat diferente de putere ca urmare a adaptarilor pentru diferite piete.
Propulsorul, cuplat la o cutie manuala cu 5 trepte, ii permitea masinii sa accelereze de la 0 la 100 km/h in aproximativ 6,4 secunde, viteza maxima fiind limitata electronic la 250 km/h.

Remember: A doua generatie BMW M5 (E34)
La sfarsitul anului 1991, M5 a fost prezentat intr-o noua versiune, cu motorul avand capacitatea marita la 3,8 litri. Tot atunci a debutat si versiunea Touring a lui M5. Puterea maxima era acum de 340 CP, iar acceleratia 0-100 km/h se realiza in 6 secunde sau in 5,8 secunde cu transmisia manuala cu 6 trepte introdusa in oferta in 1994.

Remember: A doua generatie BMW M5 (E34)

Fata de Seria 5 din care deriva, M5 dispunea de suspensie cu 20 mm mai joasa, amortizoare cu 25% mai tari si bare de torsiune mai groase. Toate modelele echipate cu motorul de 3,8 litri dispuneau de suspensie adaptiva EDC setata de departamentul Motorsport. Acest sistem adapteaza taria amortizoarelor in functie de viteza, miscarile volanului, acceleratie si inclinarile laterale. Masinile echipate cu pachetul sport Nurburgring dispuneau chiar de un buton care bloca amotizoarele in pozitia cea mai ferma, pentru cazurile cand proprietarul conducea foarte rapid si avea nevoie de cat mai multa stabilitate.

Remember: A doua generatie BMW M5 (E34)
Pe parcursul duratei de productie a modelului, sistemul de servodirectie, care se adapta in functie de turatia motorului a fost modificat in asa fel incat sa se adapteze vitezei masinii, pentru o precizie mai buna.
In functie de pietele carora le era destinat, M5 era echipat, printre altele, cu aer conditionat, trapa electrica, scaune fata electrice, oglinzi electrice, airbag frontal si chiar airbag lateral.
In 1995 productia lui E34 M5 a fost sistata si se pregatea deja primul (si singurul) V8 din istoria lui M5.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.