Desi tot mai multi constructori incept sa ofere masini electrice, la nivel global, extrem de putini oameni le cumpara. De ce?

Nu este prima data cand scriu despre masinile electrice si nici prima data cand spun ca nu sunt viabile acum si nici macar in viitorul mediu. Dar acum iata si niste confirmari oficiale, care arata clar preferintele consumatorilor. Si acestea nu sunt deloc in favoarea modelelor electrice care invadeaza piata, din uzinele a tot mai multi constructori.

Raportul este unul care priveste piata americana, dar eu il consider foarte relevant
, stiut fiind faptul ca americanii, desi mari amatori de masini mari, sunt si foarte deschisi la nou.

Nu va plictisesc cu numele organizatiilor care au venit cu raportul, acestea sunt citate de jurnalistii de la Carscoop. Dar rezultatele studiilor sunt mai mult decat elocvente.

De exemplu, in 2010, iata care a fost situatia vanzarilor de masini in Statele Unite:
- 86% dintre masini au fost cu motoare pe benzina
- 8,7% cu motoare alimentate cu biocombustibil
- 2,6% cu motoare diesel
- 2,4% masini hibride

Va dati seama? Marea majoritate a masinilor au fost pe benzina, iar americanii n-au deloc motoare mici, deci prea putin ecologice. Cele alimentate cu biocombustibil sunt mai mult cu imagine eco, pentru ca in realitate pot fi alimenatte foarte bine doar cu combustibil conventional.

Ponderea motoarelor diesel pe piata americana este extrem de mica, chiar daca europenii incearca sa-i convinga in general cu diesel-uri mari si performante. Este vorba de mentalitate, care nu se schimba usor.

Hibridele, la fel, foarte putin cumparate, desi americanii au mult mai multe optiuni pe piata lor decat avem noi in Europa. N-au incredere in ele, plus ca sunt mai scumpe.

Bun, acum vor veni masinile electrice, cum le vor primi americanii?
Foarte prost, apreciaza... citeste continuarea pe Motorstory.ro!


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.