Un segment mic, dar fascinant. Cel al break-urilor supersport, fara compleze in fata unui Ferrari.

La prima vedere ai putea spune ca n-au nici o logica. Sunt mari, grele, supramotorizate si ai multe motive pentru a opta pentru altceva. Sunt break-urile supersport, o categorie discreta, cu vanzari mici, dar cu public de cele mai multe ori fidel.

BMW M5 TouringBreak-urile supersport sunt dedicate familistilor. Insa este vorba de o specie aparte de familisti. Cei care imbatranesc doar la nivel fizic. Starea lor de spirit este si va ramane multe vreme marcata de pasiunea pentru masini. Si nu ai cum sa nu fii pasionat de masini cand cumperi un break de peste 500 CP. Evident, la acest nivel, nimic nu te impiedica sa iei si un M5 sedan si un Seria 5 Touring cu cel mai mare motor, pentru a impaca ambele laturi ale personalitatii si necesitatilor. Dar sunt oameni care aleg sa le combine. Si ajung sa priveasca incantati pliantele de prezentare a trei dintre cele mai apreciate familiste supersport: Mercedes E 63 AMG Estate, BMW M5 Touring si Audi RS6 Avant. Acesta este trio-ul care domina segmentul si il domina clar atat vreme cat.. nu gasesti ceva mai bun.

Mercedes E 63 AMG EstateMercedes E 63 AMG este cel mai nou model din cadrul acestui trio si este bazat pe noua generatie E-Klasse. Motorul este unul care i-ar face invidiosi si pe americani - un V8 de 6,2 litri care produce 525 CP/6.800 rpm si 630 Nm/5.200 rpm. Cuplat la o cutie automata, AMG Speedshift, cu 7 trepte, motorul imens permite acceleratia 0 - 100 km/h in 4,6 secunde, viteza maxima fiind limitata la 250 km/h de constructor. Aceste cifre il vor incanta pe familistul rebel, iar urmatoarele il vor multumi la nivel practic. E 63 AMG Estate ofera un portbagaj de 695 litri, iar cu bancheta spate rabatata spatiul creste la 1.950 de litri. Adica poti pleca in concediu cu jumatate de casa dupa tine si cu garantia ca te vei intoarce cat vrei de repede. Desi figureaza probabil pe ultima pagina de prezentare studiata de proprietar, consumul mediu de 12,8 l/100 km este unul acceptabil pentru un motor de 6,2 litri. Nu este inca disponibil in Romania

Audi RS6 AvantAudi RS6 Avant. Unii considera aceasta masina absolut indecenta. Nu este vorba ca nu ar incanta, dar parca chiar si cei ce vor mai mult spun ca este totusi prea mult. RS6 este practic o masina lansata special pentru Mercedes si BMW, un fel de "aroganta" a celor de la Audi. Principalul "vinovat" este motorul V10, de 5 litri TFSI, cu doua turbine de supraalimentare, care produce o putere incredibila - 580 CP (650 Nm). De ce este incredibila? Pentru ca si un Lamborghini Gallardo este mai slab cu 20 CP fata de acest break! RS6 Avant accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 4,6 secunde, aceeasi valoare ca si a lui E 63 AMG Estate. Desi este mai puternic si are si tractiune integrala, RS6 Avanta nu se descurca mai bine din cauza greutatii de peste 2 tone. Acest aspect influenteaza si consumul mediu, care ajunge la 14 litri/100 km. Masina ofera un volum de 565 litri pentru portbagaj, in configuratie cu 5 locuri si 1.660 litri cu bancheta spate rabatata. Pret - 105.670 euro (TVA inclus)

BMW M5 TouringBMW M5 Touring. A "imbatranit" putin, dar in nici un caz nu si-a spus ultimul cuvant. Motorul V10 este inca unul dintre cele mai performante si continua sa castige premii pentru tehnologia inglobata. Cu o capacitate de 5 litri, propulsorul V10 prefera turatiile mari si furnizeaza o putere maxima de 507 CP/7.750 rpm, cuplul maxim fiind de 520 Nm/6.100 rpm. Este mai slab decat concurentii, dar nu se vede atat de mult la capitolul peformante. M5 Touring accelereaza pana la 100 km/h in 4,8 secunde si este limitat la 250 km/h. Consumul mediu de 15 litri/100 km ar trebui sa fie compensat de senzatiile oferite. La capitolul aspect practic, M5 Touring vine cu un portbagaj de 500 de litri, care ajunge la 1.650 de litri cu bancheta rabatata. Pret - 99.662 euro (TVA inclus)

Tu ce ai alege dintre acesti 3 bolizi familisti?


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.