Chiar daca nu sunt de aceeasi varsta, doua japoneze isi disputa o parte a clientilor clasei compacte.

Mazda3Clasa compacta este dominata de modele germane, principalii actori fiind VW Golf, Opel Astra si Ford Focus. Si totusi, sub aceste modele deja celebre exista alternative foarte bune de la producatorii niponi. Sa zicem deocamdata Mazda3 si Honda Civic, doua modele apreciate de fanii japonezelor. Desi competitia intre aceste doua modele pare una inegala, din cauza diferentei de varsta, ea este cat se poate de reala, pentru ca unul dintre producatori a avut ambitia sa produca o masina care nu-si va pierde prea usor din atractivitate.

Honda CivicHonda Civic are cativa ani buni de comercializare, a trecut si printr-un facelift minor, dar se tine bine pe piata pentru ca arata in asa fel incat te face sa intorci capul dupa ea de fiecare data, desi o cunosti de mult timp. Mai toti pasionatii de auto sunt usor dezamagiti cand un model de serie este prezentat oficial deoarece aproape toate modelele noi sunt anuntate de niste concepte. Marea majoritate a acestor concepte arata extraodinar, dar versiunile lor de serie sunt mult "cumintite" la nivelul designului. Honda a vrut sa incalce acesta practica cu noul Civic, asa ca modelul de serie este aproape identic cu conceptul Civic.
Honda CivicAcesta ar trebui sa fie avantajul major al Civic-ului, designul, plus motoarele Honda, pe care multi le adora. Exteriorul nu este insa singura extravaganta a niponilor, Civic avand o plansa de bord neconventionala, cu afisaje analogice si digitale, situate pe doua niveluri. La toate acestea se adauga o platforma tehnica solida, orientata spre sportivitate.

Mazda3De cealalta parte, Mazda3 este un model recent lansat, care mizeaza tot pe aspect. Noua generatie continua ideea designul sportiv, dar il duce la un nou nivel, prin adoptarea unei forme pasionale si destul de complicate. Multe linii care se intalnesc sub diferite unghiuri, dar si grile de aerisire mari, toate intr-un intreg care place si atrage atentia. Si Mazda3 mizeaza tot pe sportivitate, aceast venind din platforma tehnica, in continuarea celei afisate de vechea generatie.
Mazda3Dealtfel, Mazda este unul din putinii constructori care reusesc sa imprime un caracter sportiv care nu tine de motorizari sau de setari speciale pentru anumite motorizari. Pur si simplu, directia, franele, suspensiile iti dau senzatia de sportiviate de ansamblu, chiar daca sub capota este un motor de 1,6 litri, fara mari pretentii in ceea ce priveste dinamica.

Motorizari
Honda CivicLa acest capitol avantajul este de partea celor de la Mazda, pentru ca au o gama mai bogata de propulsoare. Pentru noua Mazda3 sunt disponibile doua propulsoare pe benzina, de 1,6 litri (105 CP) si 2 litri (150 CP), capitolul diesel fiind acoperit de un motor de 1,6 litri (109 CP) si de un motor mai mare, de 2,2 litri oferit in doua versiuni de putere - 150 CP si 185 CP.
De cealalta parte, Honda Civic ofera doar doua motoare, unul pe benzina de 1,8 litri (140 CP) si unul turbodiesel, de 2,2 litri si 140 CP.

Preturi
Mazda3Noua Mazda3 are un pret de baza de 15.690 euro (TVA inclus) pentru versiunea echipata cu propulsorul pe benzina, de 1,6 litri si 105 CP. Honda Civic porneste de la 18.897 euro, pentru motorul pe benzina de 1,8 litri si 140 CP. La motorizari egale, Mazda3 cu motor de 2 litri (benzina) si 150 CP costa 19.690 euro, iar Honda Civic 1.8 litri 140 CP costa 18.897 euro.

Hothatch
Mazda3 MPSVersiunile hot ale acestor doua modele nu prea sunt la egalitate, modelul Civic Type R (24.966 euro, TVA inclus) fiind mai cunoscut si mai apreciat, daca e sa ne orientam dupa cifrele de vanzari. Asta in conditiile in care Mazda3 MPS (28.290 euro, TVA inclus), concurentul lui Type R, vine cu un motor turbo de 2,3 litri, care produce 260 CP. Civic Type R ofera un motor aspirat, de 2 litri, care furnizeaza 200 CP.

Voua care dintre aceste doua modele va place mai mult si de ce?


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.