Toate generatiile Astra au fost (si sunt) deosebit de apreciate pe piata din Romania. Hatchback-ul compact al celor de la Opel este principalul concurent al lui Golf, singurul care ii poate face fata la nivelul vanzarilor pe pietele din Europa. Chiar daca Opel a fost intr-o situatie dificila anul trecut, cand GM a vrut sa vanda aceasta marca, modelul Astra nu a fost afectat in nici un fel. Era demult gata si cand conduci masina vezi ca nemtii nu au facut compromisuri si nici economie.
Ceea ce atrage atentia in cel mai placut mod tine de design. Astra a fost desenata evident altfel decat pana acum. S-a renuntat la rigiditatea tipic nemteasca, fara exagerari insa si a iesit ceva care place mult. Dealtfel acesta este si principalul avantaj in fata lui Golf. In vreme ce modelul celor de la VW a fost privit ca un facelift al celei de-a cincea generatii, Astra este complet noua si cu design foarte proaspat.
Farurile si stopurile, dar si geamurile suplimentare de pe laterale evidentiaza o masina in primul rand eleganta, prin formele cursive si omogenitatea liniilor. Sigur ca fiecare are propriile preferinte, dar indiferent de acestea, noul Astra este greu de criticat la capitolul estetic.
Impresia buna continua si la interior, unde gasim o plansa de bord frumos si deloc banal desenata, ale carei linii sunt continuate inspirat pe panourile portierelor fata. Spatiu este la discretie (pentru clasa masinii) si in fata si in spate, iar nivelul finisarilor nu este deloc mai prejos fata de ceea ce gasim la concurentul Golf.
Consola centrala, inspirata de cea a modelului Insignia pare si chiar este putin prea aglomerata. Foarte multe butoane au fost necesare, in viziunea nemtilor, pentru comenzile climatizarii si sistemului audio si de navigatie. Nu arata rau, dar trebuie sa te obisnuiesti inainte sa poti opera rapid si intuitiv aceste comenzi. De afect este colorarea in rosu a tabloului de bord, atunci cand apesi butonul "Sport". In rest, acesta este luminat in alb.
Portbagajul are un volum de 370 de litri si un sistem inteligent de compartimentare, pe doua nivele. Panoul care le desparte poate fi pliat in mai multe feluri, dar nu merge chiar cum ar trebui, de multe ori find nevoie de ambele maini si ceva eforturi pentru a-l plasa cum vrei.
Masina de test este echipata cu un turbodiesel de 1,7 litri, care produce 125 CP si 280 Nm. Un motor potrivit acestei masini, dar care ar fi trebuit sa fie ceva mai silentios. Este prea zgomotos, la rece si in accelerare. In rest, trage bine si nu da deloc senzatia ca ar putea atinge consumul urban de 5,7 litri/100 km. In test, noi am obtinut o valoare de 9,8 l/100 km. Este adevarat, in Bucuresti, intr-o aglomeratie destul de mare. In afara, consumuri sub 5 litri/100 km sunt posibile, dar la viteze indicate celor care au mult prea mult timp rezervat deplasarilor. Oricum, un stil moderat de condus va rasplati soferul cu circa 800 km afisati pe bord, la capitolul autonomie.
Cutia manuala cu 6 trepte nu se evidentiaza prin nimic negativ. Este precisa si poate putin prea lung etajata. Aici este, de altfel si principalul punct mai slab al Astrei in comparatie cu Golf-ul. Acesta are optiunea cutiei DSG, una extraordinara, iar Astra nu contracareaza cu nimic, pentru ca Opel nu are deocamdata o cutie cu dublu ambreiaj.
Tinuta de drum este insa la un nivel perfect. Foarte buna amortizare, care iarta pasagerii de zdruncinaturile provocate de gropi serioase, dar in acelasi timp o stabilitate care nu-ti da fiori cand intri prea tare intr-un viraj. Reactioneaza in asa fel incat iti da siguranta ca, atata vreme cat nu esti inconstient, ai sanse sa redresezi foarte usor.
Preturi
In combinatie cu acest motor (1,7 litri CDTI - 125 CP) Astra pleaca de la 17.650 euro (TVA inclus), in conditiile in care este bine echipata (aer conditionat, geamuri electrice fata, oglinzi electrice, ESP, 6 airbag-uri, etc.). Prin comparatie, Golf-ul pleaca de la 17.764 euro (TVA inclus), dar cu un motor mai puternic (2 litri TDI de 140 CP).
Cel mai ieftin Opel Astra costa insa 14,250 euro cu motorul pe benzina, de 1,4 litri si 100 CP, in versiunea de baza, Essentia.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Boon, platforma unde colegii vând produse între ei și totul se duce la ONG-uri
Sursa: green.start-up.ro
-
Furnizorul produselor Nike, în atenția Concurenței: ce nereguli au găsit...
Sursa: retail.ro
-
Antreprenorii citesc: recomandări de lectură de la Florin Vișa
Sursa: start-up.ro
-
Top 10 rețete de preparate tradiționale românești pentru masa de Crăciun -...
Sursa: garbo.ro
-
Aderarea la Schengen în cifre. PIB ar putea crește cu 1-2% anual
Sursa: futurebanking.ro
-
Scapă de herpes în câteva ore - Tratament rapid și eficient
Sursa: kudika.ro
-
GALERIE FOTO | Renault arată că un constructor auto mai poate avea suflet și...
Sursa: wall-street.ro