Foarte pasionala si cu tehnica pe masura, Alfa MiTo ii face cu ochiul lui Mini.

Drive test - Alfa Romeo MiToAlfa MiTo a placut instant, inca de la momentul publicarii primelor poze. Reactiile pozitive au fost justificate in primul de faptul ca italienii au elaborat un design foarte pasional. Tipic lor, dar parca in cazul lui MiTo au avut o inspiratie peste medie. De fapt, nu este atat vorba de inspiratie, cat de ideea in sine. Ideea de a transpune la scara mult mai mica liniile uneia dintre cele mai frumoase si exclusiviste masini facute de Alfa Romeo - 8C Competizione.

Drive test - Alfa Romeo MiToPractic, MiTo este genul de masina pe care nu o poti conduce pana nu te invarti in jurul ei, pentru a o privi din toate unghiurile posibile. Liniile partii anterioare, linia laterala, stopurile sunt "inchegate", se potrivesc perfect cu ansamblul. Bineinteles ca portierele fara rama sunt de mare efect si dau o senzatie usoara de cabrio. Inutil sa mai spun ca masina atrage atentia in trafic intr-un mare fel, in cazul masinii de test poate si datorita culorii prea putin discrete. Probabil ca MiTo arata la fel de bine in orice culoare, dar e clar ca rosul i se potriveste de minune.

Drive test - Alfa Romeo MiToInteriorul este la fel de atractiv vizual ca si exteriorul. Plansa de bord in doua culori, asortata cu restul caroseriei si tabloul de bord cu design sportiv lasa o impresie foarte placuta. Pe de alta parte, nu la fel de placute sunt comenzile climatizarii (manuale), facute dintr-un plastic ieftin si deloc potrivit cu impresia generala pe care o lasa interiorul. In schimb, scaunele (cele din fata) sunt foarte placute datorita mixului de confort cu sustinere laterala.

Drive test - Alfa Romeo MiToMotorul masinii de test este un diesel MJet de 1,6 litri care produce 120 CP si 320 Nm. Propulsorul este unul dinamic si satisface pornirile mai agresive, desi ar fi fost de preferat mai putina brutalitate in reactii. La fel cum ar fi fost de preferat ca schimbatorul cutiei manuala cu 6 trepte sa aiba mai multa precizie pentru a te bucura de schimbari mai rapide si exacte. Masina se conduce destul de usor si te maguleste datorita posibilitatii de a ajusta reactiile directiei si acceleratiei prin intermediul sistemului DNA. Drive test - Alfa Romeo MiToAcesta permite 3 setari, selectabile manual de la un comutator plasat langa schimbator - "Normal", "Dynamic" si "All Weather". "Normal" este setarea initiala, in "Dynamic" masina raspunde mai rapid la comenzi, iar modul "All Weather" este cel pentru aderenta scazuta. Diferentele intre setari se simt, iar tendinta este aceea de a folosi modul "Dynamic" mai tot timpul pentru raspunsul mai rapid al motorului si senzatia d eprecizie crescuta a directiei datorita asistarii usor reduse.
Performantele dinamice sunt bune, acceleratia de la 0 la 100 km/h fiind posibila in 9,9 secunde, iar viteza maxima este de 198 km/h. Consumul oficial al propulsorului, in mediul urban este de 5,9 l/100 km. Putin probabil insa ca acesta sa fie atins in conditii reale, in testul nostru masina afisand o valoare de circa 7 l/100 km.

Drive test - Alfa Romeo MiToS-a spus, pe buna dreptate, ca Alfa MiTo este concurent cu Mini. In realitate este putin probabil sa vedem acelasi succes pentru modelul italian, pe o piata in care Mini este mult mai cunoscut. Si mai este o diferenta. Mini este foarte agil, acesta fiind unul din aspectele pentru care masina fascineaza, mai ales in versiunile Cooper S, dar si la nivelul motoarelor mai cuminti. MiTo nu este insa la nivelul lui Mini din acest punct de vedere. Modelul italian sta bine pe sosea, este stabil, iti ofera satisfactii cand mergi sportiv. Dar nu afiseaza aceeasi acuratete in reactii. Suspensiile dau senzatia ca gestioneaza ceva mai greu decat greutatea masinii. Nu sunt la fel de bine setate, nu par la fel de precise. Dealtfel, chiar daca n-ai avut nici un contact cu Mini, tot ai senzatia ca se putea mai bine la capitolul suspensii in cazul lui MiTo.

Drive test - Alfa Romeo MiToUn mare avantaj al masinii consta in preturi. Modelul de baza are un pret de pornire de 13.790 de euro, pentru un motor de 1,4 litri si 78 CP. E drept ca ti-ai putea dori un motor mai puternic pentru MiTo, dar pretul este avantajos in conditiile in care masina este foarte bine echipata in versiunea standard. Mai este disponibil inca un motor pe benzina, de 1,4 litri, supraalimentat, oferit in doua variante de putere (120 CP si 155 CP), iar pentru cei ce prefera diesel-ul exista un motor de 1,3 litri (90 CP) si unul de 1,6 litri (120 CP) - cel de pe masina de test, cea mai scumpa de altfel - 18.790 euro. Lista completa de preturi o puteti vedea aici.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.