Sensibil mai stilata decat generatia anterioara, noua Toyota Avensis conteaza pe atentia celor cu pretentii relativ mari.

Toyota AvensisEste adevarat ca gusturile nu se discuta, dar cred ca prea putini pot spune ca vechiul Avensis este o masina atractiva din punct de vedere al stilului. Majoritatea celor ce au optat pentru aceasta masina au facut-o, in mare parte, fie din ratiuni legate de pret, fie pentru ca sunt clienti fideli de Toyota, fie pentru fiabilitatea recunoscuta a modelelor acestei marci.

Toyota AvensisLipsea stilul, acel aspect pe care-l cauta multi dintre cei ce nu sunt hotarati asupra unei masini si se bazeaza mult pe impactul vizual. Noua generatei Avensis a rezolvat problema stilului, intr-o buna masura. Nu inseamna ca este o masina foarte frumoasa, dar are prezenta, atrage atentia si s-ar putea sa fie suficient. O alta diferenta fata de modelul anterior consta in impresia de masivitate. Ca dimensiuni, noul Avensis nu iese din tiparele clasei medii, dar pare masiva, solida. Este suficient sa ne uitam la toate celelalte modele Toyota si vom vedea ca niponilor nu le place sa riste. Moderna, prezentabila, usor “rece”, Avensis poate sta fara probleme langa competitori precum Ford Mondeo, Opel Insignia, VW Passat etc.

Toyota AvensisInteriorul constituie o alta surpriza placuta. Bine lucrat, cu spatiu mai mult decat suficient atat pentru locurile din spate, cat si pentru cele din fata, habitaclul este setat pe stilul “confort”. Plansa de bord nu vine cu nimic spectaculos, dar comenzile sunt ergonomice, materialele si asamblarile avand o tenta premium (asta se datoreaza in mare parte si faptului ca masina de test este una din partea superioara a gamei, ca nivel de echipare). Sigur, mai sunt mici amanunte care atenueaza putin din aceasta senzatie de premium. Nu deranjeaza, dar la modul cum arata interiorul, ar fi trebuit o mai mare atentie. De exemplu, butoanele pentru actionarea geamurilor si unele dintre cele de pe bord. Ce i-ar fi costat pe niponi sa renunte la plasticul dur din care sunt facute aceste repere, in favoarea unui material mai placut la atingere? Nu ar fi stricat nici mai multe spatii de depozitare. Portbagajul ofera un volum de 509 litri, adica mai mult decat suficient, dar spatiul de incarcare este ingust, datorita formei spatelui.

Toyota AvensisTinuta de drum este una setata pentru confort, dar nu excesiv, in sensul ca nu da emotii la manevrele bruste. Suspensia este echilibrata si iti permite sa rulezi rapid, fara sa te zdruncine inutil. Oricum pentru dimensiunile ei, compotamentul rutier al masinii este unul cat se de echilibrat si bine ales. Cu motorul este o alta poveste, foarte placuta, pentru ca am avut la dispozitie cel mai puternic propulsor al gamei, un turbodiesel de 2,2 litri care livreaza 177 CP la doar 3.600 rpm si 400 Nm intre 2.000 si 2.800 rpm.

Toyota AvensisEvident performantele dinamice sunt bune, masina accelerand de la 0 la 100 km/h in 8,5 secunde, in conditiile in care viteza maxima este de 220 km/h, dar conteaza si cum se simte acest motor. La viteze de croaziera este linistit si silentios, dar in accelerare reactioneaza brutal, atat ca senzatie de accelerare, cat si auditiv. Iar asta e bine, pentru ca iti permite sa te bucuri de mici explozii de dinamica, cand ai dispozitia neceara s-o faci. Cutia de viteze este una manuala, cu 6 trepte, nu foarte precisa (cel putin la selectarea treptei a treia) si trebuie s-o folosesti din plin daca accelerezi puternic, pentru ca plaja de turatie a motorului este parcursa repede.

Consumul mixt de 5,9 l/100 km este rezonabil pentru cilindreea si performantele motorului, la fel si cel urban de 7,4 litri/100 km (cam 8,2 in test, dupa indicatiile computerului de bord).

Toyota AvensisPreturile noului Avensis, cu acest motor de 2,2 litri D-CAT (177 CP), se invart in jurul sumei de 30.000 euro, pentru ca si nivelul dotarilor este unul de top. De exemplu, versiunea Elegance porneste de la 29.196 euro (TVA inclus), iar nivelul Luxury are un pret de pornire de 33.116 euro (TVA inclus), daca luam in considerare versiunile cu cutie manuala.
Preturile de intrare in gama sunt insa de 19.220 euro (pentru versiunea Comfort, cu motor de 1,6 litri benzina – 132 CP) si 21.980 euro pentru Executive, in combinatie cu un motor pe benzina, de 1,8 litri si 147 CP.

Autor: Dan Damian



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.