Proaspat, atractiv si extrem de potrivit unor vremuri in care rationalul trebuie sa primeze, noul Ford Fiesta ne arata cat de bun este in clasa mica.
Drive test - Ford FiestaNoua generatie a modelului Fiesta a debutat cu dreptul inca de la prezentarea primelor fotografii cu modelul de serie, publicul reactionand foarte bine la stilul complet schimbat al noului model. Cu un desen care aminteste, in partea frontala, de actualele generatii Mondeo si Focus (dupa facelift), Fiesta place tocmai pentru ca linia cunoscuta este adaptata foarte bine la dimesiunile masinii. In plus, designerii au o mai mare libertate de exprimare in cazul modelelor de clasa mica decat la modelele de clasa superioara, tocmai din cauza publicului tinta.
Drive test - Ford FiestaAdevarul este ca, in realitate, noul Fiesta arata ca in pozele de prezentare, adica deosebit. Bine proportionata, partea din spate arata parca chiar mai bine in realitate decat in pozele de presa. Iti da senzatia de “linie” logica, fara discrepante intre forme sau intre proportia acestora. In plus, pe parcursul testului, masina a atras atentia a cel putin doi posesori de… Fiesta, modelul (deja) vechi.
Drive test - Ford FiestaNimic de reprosat designului exterior si - ca sa mergem cu aprecierile si mai departe – interiorul este pe masura a ceea ce se vede din exterior. Prima senzatie cand intri in habitaclul este aceea de spatiu. Ei bine, nu este neaparat vorba de volum, desi interiorul masinii este bine dimesionat pentru o masina de clasa mica si se poate sta lejer in spate, chiar daca soferul are o inaltime pste medie. Senzatia – foarte placuta – de spatiu este data de suprafata vitrata mare, la modelul de test contand foarte multi si culorile deschise ale.. tuturor materialelor din interior. Oricum, luminozitatea habitaclului si senzatia de spatiu este creata cu ajutorul unor artificii care ajuta si la perceptia designului exterior. Este vorba de acele mici geamuri plasate intre cele doua ramificatii ale montantilor frontal si dupa montantii spate. Ele nu ajuta la vizibilitate, dar reusesc sa arate bine si sa fie utile prin luminozitatea pe care o sugereaza.
Drive test - Ford FiestaTabloul de bord - format din vitezometru, turometru si indicator pentru combustibil – este destul de mic, dar arata bine datorita contururilor celor doua indicatoare principale (vitezometru si turometru). Comenzile sistemului audio, cu a lor forma de “V” sunt practice si nu ridica probleme de ergonomie, plus ca arata deosebit. Cam prea jos sunt pozitionate comenzile climatizarii, dar te obisnuiesti repede cu ele.
Drive test - Ford FiestaIn schimb, nu prea ai cum sa te obisnuiesti repede cu cele doua butoane, amplasate pe portiera soferului, care comanda geamurile electrice fata. Sunt pur si simplu pozitionate prea in spate, iar cand vrei sa ajungi la ele trebuie sa retragi mult mana in spate. Si astfel ajungi sa lovesti cu cotul spatarul scaunului. E ciudat ca cei de la Ford au avut o asemenea scapare la capitolul ergonomie.
Drive test - Ford FiestaMotorul masinii de test este cel de 1,6 litri, turbodiesel, puterea maxima fiind de 90 CP, iar cuplul are valoare de 204 Nm/1.750 Nm. Propulsorul este cam zgomotos la rece, dar isi revine la cald. Trage bine (11,9 secunde pana la 100 km/h), dar doar pana in treapta a patra. Daca schimbi a cincea, pe la 120 km/h, nu mai exista senzatia de accelerare. Viteza creste, dar mai lent. Inginerii au preferat ca treapta a cincea sa aiba un raport mai mare, pentru a micsora consumul de combustibil. Referitor la consum, cel declarat oficial (mediu) este de 4,2 l/100 km. Consumul urban ar trebui sa fie de 5,2 l/100 km, iar cel extraurban de 3,6 l/100 km.
Drive test - Ford FiestaTinuta de drum este orientata spre confort, dar ar fi fost de preferat o suspensie mai silentioasa. La fel cum ar fi fost de preferat si ca actionarea pedalei de ambreiaj sa fie mai usoara. Personal, imi place un ambreiaj mai tare, pe care sa-l simti, dar Fiesta este un model de oras si mai mult ca sigur va fi preferat de multe reprezentante ale sexului frumos, care s-ar putea sa nu aprecieze plusul de forta necesar pentru actionarea ambreiajului.
Modelul testat, in echiparea Ghia, costa 12.460 euro, fara TVA si are cam tot ce ai nevoie in materie de confort si siguranta. Cel mai ieftin model (in 3 usi, echipat cu motorul pe benzina, de 1,25 litri si 82 CP) costa 9.190 euro, fara TVA. Lista completa de preturi o gasiti aici, dar pe site-ul Ford aveti la dispozitie si un configurator, daca va intereseaza pretul cu anumite optionale.
Autor: Dan Damian


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.