Ce s-a schimbat si cat s-a schimbat la noua generatie a modelului Golf. Test cu versiunea echipata cu motorul TDI de 2 litri (140 CP) si cutie DSG.

Drive test VW Golf VIPrezentarea noii generatii VW Golf – a sasea - a fost insotita de cateva mici controverse legate de faptul ca nu ar fi un model complet nou, ci doar un facelift mai amplu si este destul de clar de unde vine aceasta senzatie. Noua generatie nu a aratat modificari la fel de mari ca atunci cand s-a trecut de la Golf IV la Golf V, de exemplu. Asta nu inseamna insa ca nu avem de-a face cu o noua generatie. Pur si simplu, VW nu a mai operat modificari de design atat de evidente ca in trecut, cand schimba generatia si in plus a pastrat aproape intacta platforma tehnica a lui Golf V. De ce? Pentru ca isi permite. Este clar ca s-au facut reduceri mari ale costurilor de dezvoltare cu aceasta generatie, dar germanii au stiut pe ce mizeaza. Pana la urma, Golf-ul este modelul care a initiat clasa compacta asa cum este ea acum, este cel mai apreciat model din aceasta clasa si in cazuri extreme si-ar putea permite, pe parcursul unei generatii, sa mearga si din inertie.
Drive test VW Golf VILegat de platforma tehnica, aproape indentica cu cea a modelului anterior – daca germanii au considerat ca aceasta face fata concurentei actuale si noilor modele care vor aparea pe durata de viata a lui Golf VI, au pastrat-o pur si simplu, in ideea ca daca clientii lui Golf VI nu vor simti dezavantaje fata de modelele concurente, atunci nu are de ce sa-i deranjeze ca ruleaza pe o platforma folosita si de generatia anterioara. O miscare de marketing pe care VW si-a permis-o.
Drive test VW Golf VICu designul masinii este insa o alta situatie. Personal, imi place cum arata partea frontala a masinii. Farurile usor “incruntate” si pe fond negru pluseaza la personalitate si lasa senzatia placuta de “nou”. In schimb, linia spatelui nu mi se pare atat de reusita. Prima senzatie este aceea de “simplu”. Prea simplu. Celor mai multora dintre noi ne plac masinile cu forme pline, puternice. Ei bine, spatele noului Golf nu pare “puternic” (din punct de vedere estetic). De fapt, cred ca una dintre greselile designerilor a fost aceea ca au adoptat/adaptat stopurile lui Touareg pentru Golf. Pe SUV-ul Touareg se potrivesc, dar pe Golf nu exprima mai nimic, nu se integreaza in ansamblu, par prea simple. Oricum, designul unei masini este o chestie strict subiectiva si nu cred ca noul Golf va avea nici un fel de probleme la vanzari din cauza designului, mai ales ca fata arata chiar bine.
Drive test VW Golf VIInteriorul masinii este modificat, dar nu foarte mult. Cele doua ceasuri principale ale tabloului de bord sunt acum mai bine individualizate, iar cele mici plasate in interior la Golf V, au migrat in zona inferioara a vitezometrului si turometrului. Volanul chiar a suferit un facelift, nu o inlocuire, dar comenzile climatizarii si tempomat-ului sunt schimbate. Consola centrala este usor retusata, adica tot fara schimari de amploare. Grilele de aerisire sunt modificate, la fel si comenzile climatizarii de sub display-ul central. Noile comenzi nu arata insa atat de bine ca la Golf V si nici nu se opereaza intuitiv (asta poate sa fie si o chestie de obisnuinta). Am mai remarcat plasarea mai inalta, mai la indemana a comenzilor geamurilor electrice de pe portiera soferului.
Drive test VW Golf VI - motorMasina de test este echipata cu propulsorul TDI de 2 litri si 140 CP, cuplat la cutia de viteze DSG cu 6 trepte. O combinatie fericita, mai ales datorita cutiei. Propulsorul este cam zgomotos (si la rece si la cald) la relanti, asa ca o mai buna antifonare n-ar fi stricat deloc. Evident ,cei 140 CP permit o rulare rapida foarte placuta, iar cutia DSG este – asa cum se stie de cativa ani - extraordinara. Schimba foarte repede, iar softul este foarte bine setat sa reactioneze asa cum trebuie, in functie de viteza si de acceleratie.
Drive test VW Golf VI - cutia DSGCutia are modul complet automat, in care treptele sunt schimbate fie destul de jos in ture, la o rulare normala, pentru economie, fie pe la aproape 4.500 rpm (destul de sus pentru un diesel), cand se accelereaza puternic. Tot in modul complet automat este disponibile si optiunea “S”, caz in care treptele sunt schimbate mai tarziu, dar nu neaparat la o turatie mai mare. De exemplu, accelerezi mai tare, dar la un moment dat nu mai apesi acceleratia. In mod normal, cutia ar intelege ca ai ajuns la viteza dorita si ar selecta treapta urmatoare. Insa, in modul “S” cutia pastreaza treapta respectiva, tine motorul “in priza”, astfel incat poti sa reiei acceleratia si sa obtii o reactie foarte rapida a masinii.
Drive test VW Golf VIMai exista si “poarta” manuala a cutiei, care iti ofera satisfactie cand vrei sa controlezi treptele. Satisfactia vine din faptul ca transmisia reactioneaza atat de rapid si din faptul ca treptele nu sunt schimbate automat, decat in ultima faza, cand acul turometrului aproape intra in zona rosie.

Drive test VW Golf VIIn modul automat, daca accelerezi usor, cutia poate ajunge in treapta a sasea la 70 km/h, dar daca lipesti acceleratia de poadea trece rapid direct in treapta a treia. Consumul mediu inregistrat in timpul testului, in oras si cu o portiune de aproximativ 40 km pe autostrada este de 7,5 l/100 km, dar sta in conditiile in care nu s-a mers mai deloc economic.
Desi cu un pret pe masura (pretul modelului testat incepe de la 18.076 euro, fara TVA) ansamblul DSG/TDI de 140 CP este excelent. Ca idee, cel mai ieftin model cu 4 usi este cel echipat cu propulsorul pe benzina de 1,4 litri (80 CP) si cutie manula cu 5 trepte, pretul de pornire fiind de 12.145 euro, fara TVA.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.