Seat face primii pasi catre un model complet electric, prin intermediul unui concept care nu impresioneaza.
Seat Leon Twindrive EcomotiveAproape toti marii constructori de automobile pregatesc modele electrice, pentru ca acesta pare sa fie viitorul industriei auto, desi nu sunt prea aproape de un produs de serie viabil. Chiar daca pare ciudat, primele modele de serie electrice fac parte din segmentul sport (Tesla Roadster), iar preturile sunt mari, pentru ca tehnologia este deocamdata foarte scumpa. Constructorii de volum, care se bazeaza pe vanzarile unor modele cu preturi normale, nu au curajul sa ofere o masina complet electrica. Pentru ca masina respectiva trebuie sa se vanda ca sa acopere costurile de dezvoltare rapid, altfel nu are rost s-o pui in vanzare. Cum tehnologia este scumpa si insuficient dezvoltata se merge in prezent pe ideea hibrizilor, masini cu motoare termice “ajutate” de motoare electrice, in ideea de a reduce consumul de combustibil conventional si emisiile de CO2.
Seat Leon Twindrive EcomotiveSpuneam la inceput ca toti marii constructori lucreaza la modele complet electrice. Si ni le prezinta sub forma unor concepte, pentru ca noi, consumatorii, sa vedem ca exista preocupare in acest sens si sa ne obisnuim cu ideea/tehnologia. Insa acesti constructori “se lauda” cu conceptele lor electrice abia cand au niste rezultate care, in general, reprezinta varful a ceea ce se poate obtine acum din propulsia electrica. Sigur ati remarcat ca, aproape la fiecare prezentare a unui concept cu propulsie electrica se spune ca “masina are o autonomie de 200-300 km, iar bateriile pot fi incarcate complet in circa 6-8 ore”. Cam acesta este nivelul actual si constructorii evita sa ne prezinte concepte ale caror fise tehnice contin valori mult sub cele prezentate mai sus. De ce? Pentru ca asta ar insemna ca sunt in urma la acest capitol, ca nu sunt la nivelul concurentilor lor cu dezvoltarea de masini cu propulsie electrica.
Seat Leon Twindrive EcomotiveSpaniolii de la Seat nu par insa a avea o problema cu nivelul celorlalti si ne arata unde sunt ei in momentul actual in ceea ce priveste aceasta tehnologie. Seat a prezentat recent modelul Leon Twindrive Ecomotive, un prim pas – spun spaniolii – catre un model complet electric. In ciuda numelui – Twindrive – conceptul nu este un hibrid, ci se bazeaza exclusiv pe propulsie electrica. Motorul conventional a fost inlocuit cu unul electric, iar in partea din spate, in zona portbagajului, au fost amplasate bateriile care il alimenteaza.
Seat Leon Twindrive EcomotiveProblema este insa cu caracteristicile acestui sistem de propulsie. Seat anunta ca Leon Twindrive Ecomotive este capabil de o viteza maxima de doar 100 km/h, in vreme ce autonomia ajunge la valoarea de 50 km. E adevrat ca spaniolii spun ca acesta este doar inceputul si ca, atunci cand masina va fi oferita pe piata, undeva in 2014, cifrele vor fi cu totul altele. Pe de alta parte, mai multi constructori anunta deja valori cu mult mai bune, tot pe modele-concept, dar mult mai bune. Exemple? VW space up, Think City, smart ed.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.