Incompatibilitatea sistemelor de aterizare ar putea reprezenta unul dintre factorii accidentului aviatic de la Smolensk, in care si-a pierdut viata presedintele polonez Lech Kaczynski, a declarat fostul pilot militar polonez Mikhal Fisher citat de Russia Today.
[Presedintele polonez Lech Kaczynski a murit intr-un accident aviatic]

[Polonia, in stare de soc dupa moartea presedintelui]

"In Rusia, este folosit un singur sistem instrumental de aterizare, numit PRMG. Acesta functioneaza in acelasi fel ca si sistemul international ILS, care permite aterizarea avioanelor in conditiile meteorologice precare", a explicat expertul polonez, potrivit NewsIn.

"Cu toate acestea, cele doua sisteme nu sunt compatibile. Avionul polonez era modificat pentru a folosi sistemul ILS, tinand cont de faptul ca aparatul a zburat mai mult catre diverse aeroporturi unde acesta este folosit in ultimul timp", a mai afirmat Fisher.

Autoritatile ruse sustin insa ipoteza unei erori de pilotaj in cazul catastrofei aeriene de la Smolensk, in care si-a pierdut viata presedintele polonez Lech Kaczynski, relateaza corespondentul RRA la Moscova, citat de RADOR.

Conform informatiilor din partea Ministerului pentru Situatii de Urgenta si a Aviatiei Militare Ruse, aeronava poloneza prezidentiala Tu-154, care urma sa aterizeze pe aerodromul militar Severnii de langa Peciorsk, un orasel din imediata apropiere a Smolenskului, la 350 km vest de Moscova si circa 800 de km de Varsovia, a fost avertizata, cand se afla la 50 de km de aeroport, in legatura cu vizibilitatea proasta si cu conditiile meteo nefavorabile.

La ora 10:50, aeronava a disparut de pe ecrane.

Centrul militar de control al zborurilor a anuntat aeronava ca, din cauza conditiilor meteo, ar trebui sa se indrepte spre alte aeroporturi, fie la Minsk, in Belarus, fie la Moscova, insa pilotul a decis sa ia o hotarare la asa-numita "inaltime de decizie", ceea ce nu contravine regulamentelor.

In momentul in care aeronava se afla la aproximativ 1,5 km distanta de pista de aterizare, controlorii de zbor au informat-o ca se afla sub traiectoria de aterizare, mult mai jos, si i-au cerut sa se redreseze, sa intre in regim de zbor orizontal si sa se indrepte spre un alt aeroport, insa aceste comenzi nu au fost indeplinite, au fost ignorate de echipajul care a continuat sa coboare si peste cateva secunde, la 1,2 km de pista de aterizare, a atins un pom izolat, pomul avand o inaltime de opt metri, in timp ce avionul trebuia sa se afle in momentul respectiv la 60 metri altitudine.

Aparatul ar fi luat foc si s-ar fi prabusit, provocand moartea tuturor celor 97 de persoane aflate la bord.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.