Antropologii si geneticienii germani au anuntat in cadrul unei conferinte din New York ca primii oameni moderni aveau in mod frecvent contacte sexuale cu oamenii de Neanderthal.
Cercetatorul Svante Paabo, nimeni altul decat directorul prestigiosului Institut Max Plank din Leipzig, a declarat ca isi va demonstra teoriile in momentul in care va descoperi in fosilele de neanderthalieni, urme de ADN care apartin oamenilor moderni. Cu toate acestea, profesorul Paabo nu este sigur ca cele doua specii de oameni au avut vreodata urmasi, sau ar fi fost macar capabili sa dea nastere unor copii, potrivit Descopera.

Fenomenul hibridizarii interspecifice poate fi observat la multe specii de mamifere precum lei si tigri, cai si magari, caini si lupi. Dar, intotdeauna, urmasii acestora s-au dovedit sterili. In ultimii ani, au fost descoperite numeroase fosile de hominizi care prezinta trasaturi comune atat oamenilor de Cro-Magnon cat si celor de Neanderthal. Lumea stiintifica asteapta cu nerabdare concluziile finale care ar putea raspunde intrebarii: "Mai exista oameni de Neanderthal printre noi?"

Acum circa 30.000 ani, oamenii moderni si neanderthalienii au trait impreuna pe un interval de timp de 10.000-12.000 ani, arata The Telegraph.