Ritualurile de zi cu zi iti scapa de sub control
1/5
Cu totii avem anumite ritualuri pe care le urmam cu sfintenie in fiecare zi. Unele dintre ele ne ajuta sa fim mai productivi, dar cele mai multe nu fac decat sa ne incetineasca. Poate ca ti se pare o idee buna sa iti incepi ziua de munca citind presa sau stand de vorba cu colegii de munca. Numai ca, de multe ori pierdem notiunea timpului atunci cand facem aceste lucruri si, in loc de 15 minute ajungem sa petrecem 45 de minute citind stiri. Pentru a lucra mai eficient, foloseste urmatorul truc. Seteaza-ti alarma la telefonul mobil si lucreaza timp de 90 de minute fara intrerupere. Cand timpul a expirat, seteaza din nou alarma pentru 15 minute. Petrece acest timp la cafea cu colegii, stand pe Facebook sau uitandu-te la clipuri amuzante. Repeta procesul pana la finalul zilei.
Iti este distrasa atentia
2/5
Spune-mi de cat ori te-ai oprit din ceea ce faceai pentru a citi un mesaj primit de la un prieten sau pentru a verifica daca s-a mai postat ceva nou pe Facebook? Este greu sa iti mentii concentrarea cand ai atatea elemente care iti distrag atentia in jurul tau. Dar, daca pe acestea le poti rezolva relativ usor, instaland programe care blocheaza accesul la anumite site-uri sau punandu-ti telefonul pe silent, anumite lucruri nu pot fi evitate. Sedintele sau numeroasele mailuri pe care le primesti de la sefii tai sunt doar cateva elemente pe care nu le poti controla si din cauza carora pierzi foarte mult timp.
Persoanele care stiu sa comunice eficient folosesc sedintele si mailurile pentru a spori productivitatea grupului. Cei mai multi dintre noi, din pacate, folosim aceste medii intr-un mod eronat, ajungand sa pierdem timp in loc sa il eficientizam. De cate ori nu ai citit un mail lung care ar fi putut fi redus la cateva propozitii? De cate ori nu ai participat la sedinta la sfarsitul careia nu s-a ajuns la nicio concluzie? Pentru a fi mai productiv este important sa inveti sa comunici eficient.
Thinglass/Shutterstock.com
Refuzi sa te adaptezi
4/5
Motivele pentru care oamenii refuza sa se adapteze sunt numeroase. Unii sunt multumiti in zona lor de comfort si nu vor ca lucrurile sa se schimbe. Altii sunt perfectionisti nu accepta nicio deviere de la planul lor. Numai ca, atunci cand circumstantele se schimba, dar tu refuzi sa te adaptezi, risti sa pierzi foarte mult timp degeaba. De exemplu, daca lucrezi la o prezentare pentru un client si primesti informatii noi despre ce ar trebui sa contina acea prezentare, este mai bine sa o schimbi decat sa pierzi timpul lucrand in continuare la ceva ce risca sa fie refuzat.
Prioritatile tale sunt gresite
5/5
Sa ne imaginam ca ai reusit sa elimini orice distragere si te concentrezi in fiecare zi pe ceea ce trebuie sa faci. Un singur lucru ramane de analizat: lucrezi cu adevarat la ceea ce conteaza sau te ingropi in sarcini minore ca apoi sa realizei ca a mai trecut o zi fara ca tu sa termini un proiect important? Daca acest scenariu iti suna cunoscut, inseamna ca trebuie sa inveti sa prioritizezi. Incepe-ti dimineata lucrand la cea mai dificila sarcina. Foloseste trucul de 2 minute pentru a prinde curaj sa te apuci de ea. Potrivit acestui truc, chiar si cea mai dificila sarcina pare usoara cand trebuie sa lucrezi doar doua minute la ea. Dupa ce vor trece aceste prime minute, vei vedea ca iti va fi mult mai usor sa continui.
Trebuie sa recunoastem, oricat de mult incercam sa fim productivi, cu totii avem momente in care pierdem timpul de pomana. Nu vorbim doar de timpul pe care il pierdem in mod deliberat stand la taclale cu colegii sau intrand pe Facebook. Din pacate, cei mai multi dintre noi lasam timpul sa ne scape printre degete fara ca macar sa ne dam seama - scrie entrepreneur.com. Uite cum si ce poti face pentru a corecta aceste greseli.