Blue Air și-a anunțat insolvența
Compania aeriană Blue Air a intrat în in solvență la propria cerere, după ce în septembrie 2022 a anulat toate zborurile. Firma numără în jur de 90 de creditori de nume, persoane fizice, foști angajați și instituții precum ROMATSA. În trecut, compania aeriană s-a mai confruntat cu o cerere de intrare în insolvență, procedura de concordat preventiv, care proteja firma de astfel de cereri. Prin urmare, solicitatea a fost constatată ca nereușită și închisă prin decizia instanței. După această cerere, operatorul aerian a inițiat singur intrarea în insolvență.
Procedura concordatului preventiv reprezintă un procedeu prin care debitorii aflați într-o stare de dificultate financiară, însă nu de insolvență, pot ajunge la un numitor comun cu creditorii lor în ceea ce privește plata datoriilor și prin care dau asigurări pentru continuitatea și viabilitatea companiei, în așa mod încât aceasta își va putea lichida datoriile și va putea activa în continuare.
Potrivit acestei proceduri, negocierile cu creditorii pot avea loc având la bază un plan de restructurare care este adaptat la situația economică excepțională din cauza pandemiei.
Air Claim (CLAIM), firma care se ocupă cu recuperarea banilor sau obținerea despăgubirilor pentru pasagerii a căror zboruri au fost anulate sau întârziate, a fost prima companie care a cerut în instanță intrarea în insolvență a operatorului aerian, după ce a fost dispusă închiderea procedurii de concordat preventiv.
Cum a ajuns la sapă de lemn compania Blue Air
Pandemia COVID-19 și restricțiile impuse de autorități încă din anul 2019 sunt unele dintre cauzele care au contribuit la falimentarea companiei aeriene. Traficul de pasageri a scăzut spre 70% la nivelul întregii industri aviatice în perioada epidemiei cu coronavirus. În 2020, compania a beneficiat de un ajutor de la stat de 300 de milioane de lei, însă acesta nu a putut fi rambursat.
Al treilea avion TAROM a fost trimis pentru a aduce românii din...

Compania aeriană Blue Air a început să întâmpine din ce în ce mai multe probleme, iar în septembrie 2022, după ce Administrația Fondului de Mediu a decis suspendarea poprirea conturilor companiei, zborurile au fost anulate. Tentativele de a relua zborurile au eșuat, iar statul a preluat ce doar ce a mai rămas din companie. Compania Blue Air a anunțat în septembrie că a acumulat datorii de peste 230 de milioane de euro.
După TAROM, Blue Air este a doua companie care ajunge pe mâinile autorităților române. TAROM se confruntă de ani buni cu pierderi masive, chiar dacă statul a venit în ajutor. Competitorul Wizz Air a contestat ajutoarele acordate de statul român celor două companii care au ajuns în prag de faliment.
Despre autor:

Valentina Podgorneac este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, iar de mai bine de un an face parte din familia 9AM. Iubește să știe tot ce mișcă, să fie informată, și la rândul ei, să informeze și pe alții, deoarece un om informat este un om puternic. Pentru ea, scrisul nu este doar o pasiune, ci un stil de viață.
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Tu ce faci cu telefonul tău la finalul vieții lui?
Sursa: green.start-up.ro
-
Vintruvian Estates preia Cramele Mennini și Histria
Sursa: retail.ro
-
Întreabă Orice: Sebastian Burduja răspunde întrebărillor comunității start-up.ro
Sursa: start-up.ro
-
Am închis capitole din viața mea pentru a mă putea bucura de prezent
Sursa: garbo.ro
-
Tehnologiile low-code susțin transformarea digitală
Sursa: futurebanking.ro
-
10 Cărți minunate pentru copii și emoțiile lor
Sursa: kudika.ro
-
IGSU dezminte o informare care circulă pe WhatsApp: instituția neagă o...
Sursa: wall-street.ro