Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) schimbă și factura la gaze, după cea de la curent, pentru a fi mai ușor de citit. De asemenea, aceasta va putea fi achitată eșalonat de clienții vulnerabili pe o perioadă de minimum trei luni, conform unui proiect de Ordin publicat de ANRE aflat în consultare publică până la începutul lunii martie.

ANRE schimbă factura la gaze naturale. Tot ce trebuie să știi

Pentru o mai bună înțelegere de către clientul final a facturii, s-a stabilit că:


  • prima pagină a facturii va cuprinde numai informațiile prioritare, așa încât clientul să știe consumul facturat și cât trebuie să plătească pentru acesta;

  • a doua pagină a facturii va cuprinde detaliile facturii, chiar și defalcarea componentelor din care este format prețul final facturat de către furnizorul clientului;

  • anexa facturii va cuprinde informațiile adiționale care nu se referă la facturare, dar care pot fi utile clientului pe parcursul derulării contractului de furnizare a gazelor naturale, cât și informațiile privind facturarea, care oferă periodic clientului final o perspectivă cuprinzătoare asupra consumului efectiv realizat și a costului actual cu gazele naturale astfel încât acesta să aibă posibilitatea de a-și ajusta propriul consum, vor fi trecute de furnizor în anexa facturii;

Eșalonarea la plată pentru clienții vulnerabili

De asemenea, va fi posibilă eșalonarea la plată a facturii pentru clienții vulnerabili, la cerea acestora, pe o perioadă de minimum trei luni sau convenită de părți.

Dacă furnizorul emite factura pe o perioadă de facturare mai mare decât cea prevăzută în contract sau stabilită conform reglementărilor în vigoare, acesta este obligat să eșaloneze la plată sumele datorate de către client, pe o perioadă cel puțin egală cu perioada de facturare pentru care a fost emisă factura. Clientul final nu este obligat să achite factura pentru care a înaintat o plângere furnizorului, până la soluționarea plângerii.

Schimbare și la factura de energie

Și la factura de energie electrică vor fi schimbări, tot sub același scop, de a fi mai ușor de citit pentru clienți. Din data de 1 aprilie 2023, prin noul regulament de furnizare a energiei electrice, toți consumatorii casnici vor avea același model de factură la electricitate, indiferent de furnizorul de energie electrică.

Citeste si:
Factureaza.ro - Automatizarea necesară pentru afacerea ta
Factureaza.ro - Automatizarea...

Acest tip de factură va cuprinde o serie de beneficii pentru clienți și informații utile, care îi vor ajuta să înțeleagă mai bine factura la energie electrică. Conform ANRE, pe factura de la energie electrică vor fi trecute o serie de drepturi ale clientului, printre care:


  • Clientul vulnerabil are dreptul să beneficieze de eşalonarea la plată a facturii curente, fără penalități, la cerere, pe o perioadă de minimum 3 luni sau convenită de părţi;

  • Clientul final are dreptul să i se notifice în mod corespunzător orice intenţie de modificare a condiţiilor/clauzelor contractuale;

  • Clientul final are dreptul să fie informat cu privire la consumul real de energie electrică şi la costurile reale, suficient de frecvent, astfel încât să aibă posibilitatea să îşi regularizeze propriul consum de energie electrică;

  • Clientul final are dreptul să încheie contracte de energie electrică la preţuri dinamice, cu condiţia să aibă un sistem de contorizare inteligentă;

Citeste si:
Horoscop aprilie 2024: lumina ne călăuzește pașii către cele mai...
Horoscop aprilie 2024: lumina...

Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 24 Februarie 2023 - 10 : 02

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.