A trecut un an de când cel mai mare asigurator auto din România, City Insurance, a dispărut de pe piață, însă și acum există suspiciuni cu privire la manipularea prețurilor RCA de către ceilalți jucători. Consiliul Concurenței spune că scumpirile tarifelor pentru polițele obligatorii nu sunt justificate. Chiar și așa, nu a fost deschisă nicio investigație. Momentan, autoritățile doar monitorizează acest sector.

Creșterea prețurilor RCA, artificială. Autoritățile monitorizează piața

În luna septembrie a anului 2021, City Insurance a rămas fără autorizația de funcționare, iar câteva luni mai târziu a intrat în faliment, lăsând sute de mii de șoferi păgubiți. Totuși, în continuarea cu toții plătim pentru cel mai mare faliment din istoria asigurărilor. Din septembrie 2021 și până acum, RCA-ul s-a scumpit constant, ba chiar prețul s-a dublat în unele cazuri.

„City era un fel de caritas. Venea cu preţuri mici, ca să atragă mulţi oameni să vină cu bani. Plătea mai târziu din banii ăia. Creşterea asta e mare. Peste rata inflaţiei. Şi colaborăm cu ASF-ul pe acest subiect”, a explicat Bogdan Chirițoiu, Consiliul Concurenței.

Mai clar, sunt bănuieli că firmele de asigurări s-ar fi înțeles și ar fi mărit costurile artificial. „Poliţa la o Dacie era 500 de lei pe an. Acum ajunge la 900 de lei pe an”, a spus Vasile Ștefănescu, președinte COTAR.

Preţurile la RCA vor continua să crească, mai ales că s-a mărit şi contribuţia asigurătorilor către Fondul de Garantare, tot din cauza falimentului City Insurance.

Șoferii preferă acum asigurările cu clauză de decontare directă

Unii șoferi au devenit mai precauți acum. Tot mai mulți apelează la asigurări cu clauză de decontare directă. „Este o opţiune foarte bună mai ales în momentele dificile în care avem nevoie să reparăm autoturismul, să recuperăm daunele şi să fim siguri că acest lucru se întâmplă cât mai rapid”, a declarat Daniel Apostol, purtător de cuvânt ASF.

Citeste si:
Ce se întâmplă cu RCA-urile românilor asigurați la Euroins, după ce...
Ce se întâmplă cu RCA-urile...

Diferența de preț nu este mare. De pildă, pentru un asigurat din Bucureşti cu clasa de bonus B5, tariful de decontare directă ajunge la 189 de lei pe an. „Ştiu de la bun început cine imi va plăti reparaţia maşinii. Urmând ca asiguratorul meu să-şi recupereze prejudiciul de la asiguratorul RCA al vinovatului”, a afirmat Marius Constantinescu, broker asiguratori, pentru Observator.

Totuși, conducătorii auto trebuie să fie foarte atenți, căci decontarea directă nu poate fi folosită pentru orice daună, ci numai atunci când nu au existat vătămări corporale și când accidentele auto sunt produse pe teritoriul României.


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 20 Ianuarie 2023 - 03 : 01

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.